تقدیر از برخی علمای فعال در ایام محرم در هرات

نمازگزاران در مسجد جوادیه هرات از شماری علما که در برنامه‌های محرم امسال نقش مهمی داشتند، تقدیر کردند.

حجت‌‌السلام و المسلمین آقای رضا زاده، یکی از علمای هرات به خبرگزاری وطن24، گفت: برنامه‌های امسال محرم در منطقه بکرآباد این ولایت نسبت به سال‌های گذشته بهتر بوده و این کار اقدام خوبی می‌باشد.

او گفت یکی از ویژگی‌هایی برنامه‌ محرم امسال برگزاری نماز ظهر در روز تاسوعا و عاشورا در کمپ “ثقلین” بود.

حجت‌‌السلام و المسلمین رضازاده یادآور شد جوانان همه ساله در محرم نقش مهمی بازی می‌‌‌کنند اما در محرم امسال به ویژه در ایام تاسوعا و عاشورای کارها و فعالیت‌های نیکی را انجام دادند.

در همین حال حجت‌‌السلام و المسلین آقای اشتری هم می‌‌گوید: با گذشت هر سال برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌ها در ایام محرم در فلکه بکرآباد هرات نسبت به سال‌های گذشته بهتر می‌‌شود و این تلاش‌ها قابل تقدیر می‌‌‌باشد.

او بیان داشت در ایام محرم برادران اهل تسنن هم در کنار برادران اهل تشیع از اشتراک در نماز ظهر تاسوعا و عاشورا گرفته تا تأمین امنیت نقش مهمی را بازی کردند.

شماری ازعالمای دینی در مسجد جوادیه هرات افزودند تهدیدات امنیتی وجود داشت، دشمنان اسلام زیاد تلاش کردند تا ناامنی‌‌‌ها را دامن بزنند اما هرگز موفق به برنامه‌های شوم شان نشدند.

به گفته این علمای دینی نیروهای امنیتی هم در تأمین امنیت محرم امسال به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا برای تأمین امنیت عزاداران حسینی تلاش‌‌‌های زیادی کردند.

گفته می‌شود نیروهای مردمی هم در کنار نیروهای امنیتی برای ایجاد امنیت برای مراسم‌های عزاداری نقش مهمی داشتند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.