تعدیل بودجه ملی از سوی کابینه تایید شد

طرح تعدیل بودجه ملی به منظور مبارزه با ویروس کرونا از سوی کابینه تایید شد

طرح تعدیل بودجه ملی سال مالی 1399 به منظور اولویت به مبارزه با ویروس کرونا از سوی کابینه تایید شده است.

هرچند ارگ ریاست جمهوری جزئیات بیشتر در زمینه نداده؛ اما گفته که طرح تعدیلات در بودجه ملی سال مالی 1399 مورد تائید قرار گرفته است

پیش از این حکومت افغانستان گفته که پول پروژه‌های انکشافی مندرج در سند بودجه را برای مبارزه با ویروس کرونا تعدیل می‌کند. در طرح بودجه 99 حدود 60 پروژه انکشافی درج بود که هزینه مجموعی آنان بالغ بر صد میلیارد افغانی می‌رسید.

اما؛ دقیقاً مشخص نیست که چند پروژه‌ تنقیص و یا تعدیل شده و نیز چقدر پول این پروژه‌ها برای مبارزه با ویروس کرونا اختصاص یافته است.

نشست کابینه به وزارت مالیه هدایت داده تا در همکاری با وزارت دولت در امور پارلمانی طرح تعدیل بودجه ملی را بنابر استعجالیت و نیازمندی کشور طی مراحل کنند.

قرار است این طرح برای تصویب به مجلس نمایندگان پیشنهاد شود.

از سوی دیگر، کابینه از ابتکار کمیونتی کالج پوهنتون علوم طبی کابل بخاطر ساخت ماشین تنفس مصنوعی (Ventilator) استقبال کرده و اعطای تقدیرنامه به اعضای کمیونتی کالج متذکره را تصویب نمود.

در نشست دیروز کابینه، پلان و رهنمود استخدام منابع بشری برای مبارزه با کووید19، با تزئید تنظیم دو تعهد نامه در ارتباط به داشتن سند تحصیلی مرتبط و عدم نقض شرایط از جانب استخدام شونده، مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در جلسه کابینه گفته که فعالیت‌ها در بخش آگاهی عامه در مورد مبارزه با ویروس کرونا بسنده نیست و باید تلاش های بیشتر در زمینه‌آگاهی دهی به مردم در مورد پیامدهای منفی و خطرات ویروس کرونا صورت گیرد.

رییس جمهور غنی با تایید صحبت‌های استاد دانش، به وزارت‌های اطلاعات و فرهنگ و صحت عامه هدایت داد که در بخش آگاهی عامه از خطرات ویروس کرونا، هماهنگی نموده و تلاش های بیشتر انجام دهند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.