تسلیم شوید و نیروهای دولتی را از ولسوالی خارج کنید

محمدسخی جاوید، عضو شورای ولایتی غور به خبرگزاری وطن24 گفت: طی دو سه روز گذشته طالبان با ارسال چند نامه به مناطق مرزی ولسوالی لعل و سرجنگل، خواهان تسلیم شدن مردم این ولسوالی شده‌اند.

در این نامه‌ها ضمن دعوت و تشویق مردم لعل و سرجنگل برای تسلیم شدن به طالبان، از آنان خواسته شده افراد دولتی را از این ولسوالی خارج سازند.

به بیان جاوید، ولسوالی لعل و سرجنگل از ولسوالی‌های امن و آرام ولایت غور است و طی سال‌ها طالبان نتوانسته به این ولسوالی نفوذ کنند.

او گفته دولت باید هر چه زودتر عملیات گسترده را به ضد طالبان راه‌اندازی کرده و مانع گسترش نفوذ این گروه به مناطق مختلف باشند.

این عضو شورای ولایتی غور یادآور شد بزرگان ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور با یکدیگر نشست‌هایی داشته و بر مقاومت علیه طالبان تأکید کرده‌اند.

اما دولت محلی غور اطمینان داده طالبان توان نفوذ به ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور را ندارند.

عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور می‌گوید به دنبال نگرانی باشندگان نوار مرزی ولسوالی لعل و سرجنگل، دولت نیروی کافی برای مقابله با تهدیدات به این ولسوالی فرستاده است.

او ادامه داد در کنار نیروهای دولتی و خیزش‌های مردمی موجود در ولسوالی لعل و سرجنگل، مردم محل هم برای مقابله با طالبان آمادگی کامل دارند.

سخنگوی والی غور تأکید کرد که در حال حاضر نیروی کافی برای محافظت از سرجنگل در این ولسوالی مستقر است.

سرجنگل امن‌ترین ولسوالی غور است که در هیچ یک از مناطق آن طالبان نفوذ ندارند.

این ولسوالی برای گروه طالبان بسیار مهم است چرا که نقطه وصل ولایت غور به ولایت‌های مرکزی کشور است.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.