ترکیه به بازار مناسب خرید زعفران هرات تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری وطن24، فرهاد خادمی ولسوالی غوریان ضمن ارائه‌ گزارشی در مورد انکشاف این ولسوالی ابراز کرد که با تمام توان در تلاش ارائه‌ی خدمات عادلانه به مردم این ولسوالی می‌باشد.

در همین حال، علما، روحانیون و بزرگان این ولسوالی ضمن قدردانی از برنامه‌های انکشافی ولایت هرات خواهان توجه جدی مسئولان به تقسیم عادلانه‌ی آب بند سلما و توسعه‌ی کشت زعفران شدند.

آنان، از نمایندگان ولسوالی‌های اوبه، پشتون زرغون، گذره و انجیل خواهان هم‌کاری در قسمت تقسیم درست آب شدند.

از سوی دیگر غلام حبیب هاشمی، نماینده مردم در شورای ولایتی هرات، کمیسیون سهمیه بندی آب بند سلما را از ابتکارات دولت دانسته و ساکنان ولسوالی‌های پائین‌دست بند سلما را به صرفه‌جویی آب تشویق نمود تا آب به ولسوالی‌ها بالادست برسد.

در این میان، نمایند‌گان ولسوالی‌های اوبه، گذره، انجیل و پشتون زرغون از نقش ارزنده‌ حکومت در سهیمه‌بندی آب سلما قدردانی نموده و آمادگی خویش را برای هم‌کاری با مردم غوریان ابراز داشتند.

همچنین نور احمد بارز رئیس عمومی حوزه دریایی زون غرب کشور از خشک سالی در سال جاری و در سال آینده اظهار نگرانی کرده و مردم را به صرفه جویی در استفاده از آب‌های زیر زمینی تشویق نمود.

در ادامه، محی‌الدین نوری معاون و سرپرست مقام ولایت هرات، ضمن تشریح برنامه‌های اداره‌ محلی در قسمت مدیریت آب بند سلما گفت که تلاش بر این است تا با تکمیل کانال‌های فرعی بند سلما و احداث بند پاشدان مشکلات آب هرات را حل نمایند.

آقای نوری همچنان از تدویر جلسه‌ سهمیه ‌بندی آب سلما در روزهای نزدیک خبر داده و افزود، تلاش می‍شود تا قناعت مردم را کسب نمایند.

معاون مقام ولایت هرات همچنان گفت که با پی‌گری مسئولان محلی هرات و دولت مرکزی، دولت ترکیه 30 درصد محصول وضع شده بر زعفران صادراتی افغانستان را صفر نموده است و ترکیه به بازار مناسب خرید زعفران هرات تبدیل می‌شود.

به بیان نوری، دفتر تیکا، وعده سپرده است تا بزودی مرکز پروسس زعفران هرات را بخاطر صادارت زعفران استندرد به ترکیه و دیگر نقاط جهان، راه بیاندازد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.