تداوم درگیری‌های غزه در صد و یازدهمین روز؛ کودک کُشی اسرائیل هم‌چنان ادامه دارد

در صد و یازدهمین روز جنگ غزه، بیمارستان‌های خان‌یونس به شدت زیر آتش حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار دارند و در مناطق غربی نیز نیروهای مقاومت در تلاش عقب‌ راندن ارتش رژیم اسرائیل اند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، امروز پنجشنبه (۲۵ جنوری)، در صد و یازدهمین روز نبرد در غزه، آمار شهدای غیرنظامی از 25 هزار نفر فراتر رفته و بیمارستان‌ها، مکاتب و مساجد هم‌چنان هدف مشروع برای رژیم شاغالگر قلمداد می‌شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی از چند روز پیش همزمان با حملات هوایی و بمباران‌ پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی در حال پیشروی زمینی در خان‌یونس در جنوب غزه است و در حال حاضر تلاش دارد به بیمارستان‌هایی که در این شهر هنوز در حال «خدمات‌رسانی در شرایطی بسیار دشوار و غیرقابل تصور به ده‌ها هزار مجروح هستند» نزدیک شود.

رسانه‌های حاضر در غزه گزارش می‌دهند که خیلی از غیرنظامیان در مکاتب، مساجد و شفاخانه‌ها پناه می‌برند اما حملات بی‌امان رژیم صهیونستی بالای آنان هم‌چنان ادامه دارد.

به نوشته وبگاه روزنامه «العربی الجدید»، درگیری‌های زمینی میان نیروهای مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر در اطراف شفاخانه «ناصر» یکی از بزرگترین  شفاخانه‌های شهر ادامه دارد و شفاخانه‌های دیگر از جمله «الامل» تحت آتش بمباران هوایی قرار دارند.

شبکه العربیه نیز صبح امروز اعلام کرد که نیروهای مقاومت در مناطق غربی خان یونس، اطراف بیمارستان ناصر، منطقه جنوبی محله النمساوی و بیمارستان صحرایی اردن به شدت با اشغالگران درگیر هستند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، میانگین شهدای فلسطینی طی سه روز اخیر به میزان زیادی افزایش یافته است و طی تنها ۲۴ ساعت اخیر، ۲۱۰ فلسطینی شهید شده‌اند و شمار شهدا به ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است که اغلب آنها زن و کودک هستند و بیش از ۷ هزار نفر نیز هنوز مفقود یا زیر آوار هستند و کادرهای امدادرسان تجهیزات و توانایی لازم برای بیرون آوردن افراد زیر آوار را ندارند.

این درحالی است که هنوز چشم‌اندازی برای کاهش سطح تنش‌ها و یا آتش بس در غزه وجود ندارد و رژیم اسرائیل به دلیل خستگی مفرط و عدم دست‌آورد در میدان نبرد، هم‌چنان بالای زنان و کودکان حمله می‌کنند.

 

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.