تداوم حملات ائتلاف آمریکا علیه مواضع یمنی‌ها در سایه‌ای تشدید حملات انصارالله در دریای سرخ

آمریکا و انگلیس با همراهی چهار کشور دیگر شب گذشته حملاتی سنگین علیه مواضع انصارلله یمن انجام دادند. این حمله شدیدترین حمله طی چند هفته اخیر گفته شده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24 و به نقل از الجزیره، فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه موسوم به سنتکام پس از بمباران اهدافی در یمن، بیانیه‌ای صادر کرد.

سنتکام در این بیانیه گفته است که همراه با نیروهای انگلیسی و با حمایت استرالیا، کانادا، هلند و بحرین، ۸ هدف در یمن را بمباران کردیم.

در بیانیه فرمانددهی مرکزی آمریکا آمده: مکان‌هایی که بمباران شدند، مکان‌هایی بودند که نیروهای یمنی برای حمله به کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در دریای سرخ استفاده می‌کردند.

یک مقام ارشد نظامی آمریکا هم گفته است که هواپیماهای جنگی از ناو هواپیمابر آیزنهاور در دریای سرخ در بمباران یمن شرکت کردند.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که هواپیمای راهبردی B۵۲ در تجاوز به یمن شرکت داشته است.

از سوی دیگر، «محمدعلی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن پس از بمباران جدید یمن اعلام کرد که حملات آمریکایی-انگلیسی تلاش جدیدی برای دلسرد کردن یمن از حمایت از غزه است.

الحوثی تاکید کرد که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها باید درک کنند ما در زمان واکنش قرار داریم و مردم ما تسلیم شدن بلد نیستند.

از جانبی‌هم، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن شب گذشته در بیانیه‌ای از حمله موفقانه به یک کشتی نظامی آمریکا ئدر خلیج عدن خبر داد.

او تاکید کرد که تمامی کشتی‌های متعلق به آمریکا، انگلیس و کشتی‌های با مقصد اسرائیل هدف مشروع نیروهای مسلح یمن است.

با این حال، گزارش‌هایی از همکاری امارات متحده عربی و عربستان با رژیم اسرائیل طی دو روز گذشته منتشر شده است.

گفته شده این دو کشور قدرت‌مند عربی بعد از توقف حمل و نقل به سمت بنادر اسرائیل از دریای سرخ، محموله‌های باری اسرائیل را از راه زمینی راهی اسرائیل می‌کنند.

تا کنون این گزارش به صورت رسمی تائید نشده است.

با این وجود، وزیر خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی گفته که تشدید تنش به نفع منطقه نیست و باید درگیری‌ها در غزه متوقف شود.

در غزه اما رسانه‌ها گزارش می‌دهند که جنبش حماس هم‌چنان با قدرت به نبرد با اسرائیل ادامه می‌دهند.

روزنامه «وال استریت ژورنال» گزارش داد: آژانس اطلاعات آمریکا ارزیابی کرده است که حماس همچنان ذخایر کافی برای هدف قرار دادن اسرائیل برای چندین ماه را دارد.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی نیز نوشت: با وجود حملات هوایی و زمینی ارتش اسرائیل در غزه، هدف تل آویو در نابود کردن حماس محقق نشده است.

 

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.