تحویل دهی ۵۴۴ خانه برای زلزله زدگان هرات

مسئولان محلی امارت اسلامی هرات در برنامه‌ای ۵۴۴ خانه را در روستاهای مختلف این ولایت به خانواده‌‌های متاثر از زلزله تحویل دادند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، احمدالله متقی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات در زمان تحویل دهی این خانه‌ها در ولسوالی زنده جان گفت: در روستای (چازدی و بهادرزای‌ها) ۳۸۷ خانه به ارزش ۱۲۰ میلیون افغانی برای باشندگان این منطقه ساخته شده است.

رئیس فرهنگ هرات افزود که به تعداد 157 خانه هم در چند روستای دیگر ولسوالی‌های مختلف هرات اعمار شده است.

وی بیان داشت: از زمان وقوع زلزله در هرات تا کنون در ۸۵ روستا، چهار هزار خانه برای خانواده‌های آسیب پذیر از زلزله ساخته شده است.

آقای متقی افزود: به دلیل سردی هوا در قدم نخست برای این خانواده‌ها که سرپناه که نیاز اولیه شان بود ساخته شده و در آینده مکتب، کلینک و دیگر نیازهای این مردم در نظر گرفته خواهد شد.

در همین حال، غلام حضرت، ریئس شورا و باشنده روستای چازدی و بهادرزای‌ها گفت: حکومت در حال حاضر برای شان فقط خانه ساخته و نیازهای دیگرشان از جمله درمانگاه و مکتب را در این شهرک نساخته است.

او گفت: « روزانه کودکان زیادی به دلیل سردی هوا بیمار می‌شوند و به خاطر نبود کلینک مجبور هستند که راه طولانی را طی کنند تا بیماران شان را به شهر برای درمان ببرند».

این باشنده محل علاوه کرد حکومت در کنار خانه‌های که ساخته است درمانگاه و مکتب هم برای این خانواده‌های زلزله ایجاد کند.

با این همه، طبق آمار مسئولان محلی بنیادهای خیریه در هرات به تعداد یک هزار خانه برای خانواده‌های زلزله هرات ساخته‌اند.

پیش از این هم در برنامه‌های مختلف ده‌ها خانه به خانواده‌های زلزله زده تسلیم شده است.

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.