تجلیل 28 اسد در هرات با تاکید بر تحکیم پایه‌های وحدت و هم‌دلی

والی هرات در محفل بزرگداشت از یک‌صد و چهارمین سالروز استرداد استقلال افغانستان از انگلیس که در ارگ تاریخی هرات برگزار شده بود، بر ضرورت تفاهم و همکاری میان افغان‌ها برای حفظ دست‌آوردها و استقلال در کشور شد.

او گفت که اقلیت خائن در طول تاریخ باعث ویرانی و حضور بیگانگان در کشور شده ولی حالا زمان آن رسیده تا این رویکرد پایان یافته و همه کنار هم بدون حضور اشغالگری زندگی کنند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی نور احمد اسلام‌جار، والی هرات گفت: «آن‌هایی که باعث حضور اشغالگران در کشور شدند بدانند که شرم‌ساری تاریخ نصیب آنهاست و مردم افغانستان آنان را می‌شناسند».

وی تاکید کرد که با این حال، ملت افغانستان نیاز به هم‌دیگر پذیری وعفو هم‌دیگر دارد تا بتواند پیشرفت افغانستان را نظاره کند.

او خطاب به سیاسیون که در کشورهای خارجی به سر می‌برند گفت که به کشور برگردند و با عزت و اقتدار زندگی کند.

رئیس اداره فرهنگ هرات نیز در این محفل از انگلیس به عنوان مستبد و ظالم یاد کرد که با حضور در افغانستان ظلم‌های فراوانی بر ملت بی‌دفاع افغانستان انجام داده است.

مولوی نعیم‌الحق حقانی افزود که این مردم «شجاع» و دلیر افغانستان که از گوشه و کنار این سرزمین علیه متجاوزین به پا خواستند و با تقدیم کردن جان شان افتخار استقلال را به این سرزمین بخشید.

هم‌چنین حجت‌الاسلام محمد مطهری، رئیس شورای علمای شیعه جبرئیل هرات در این نشست بر ضرورت مبارزه با بی‌عدالتی و تبعیض در کشور تاکید کرده و آن را تنها راه پیشرفت و اعتلای افغانستان خواند.

وی گفت: «لازم است با درک مسئولیت، هم‌دیگرپذیری و استفاده از نخبگان جامعه» زمینه پیشرفت افغانستان تحت رهبری امارت اسلامی صورت بگیرد و این مهم‌ترین نیاز امروزی جامعه است.

گرامی‌داشت سالروز استقلال افغانستان درحالی جشن گرفته شده که چهار روز قبل از آن در 24 اسد، سالروز خروج نیروهای آمریکایی و ناتو و به قدرت رسیدن دوباره امارت اسلامی تجلیل شده بود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.