تجلیل از 27 مین سالروز تاسیس مدرسه‌القرآن هرات هم‌زمان با جشن فراغت 25 حافظ کل قرآن کریم

مسئولان مدرسه‌القرآن گفته‌اند در مراسمی از بیست و هفتمین سال‌روز تاسیس مدرسه‌القرآن و همچنین از هفتمین دور فراغت حافظان قرآن کریم تجلیل به عمل آمد.

فاطمه رضا‌زاده، مسئول مدرسه‌القرآن به خبرگزاری وطن24 گفت: «برنامه جشن به مناسبت 27 مین سال روز تاسیس مدرسه القرآن و همچنین برای فراغت حافظان قرآن کریم در بخش نونهالان برگزار شد».

به گفته وی، در هفتمین دور آموزش حفظ قرآن کریم در مجموع 25 تن از نونهالان حافظ کل قرآن کریم فراغت خود را بدست آوردند.

خانم رضا‌زاده عنوان کرد که از میان آنان 16 تن آنها بانوان نونهال و 9 تن دیگر از پسران می‌باشند.

در ادامه، مسئول مدرسه‌القرآن می‌گوید مراسم هفتمین دوره فراغت حافظان کل قرآن کریم در دو نوبت صبح برای خانم‌ها و نوبت بعد از ظهر برای آقایان برگزار شده است.

در این مراسم برای حافظان قرآن کریم تقدیرنامه و جوایزی هم اهدا شده است.

در همین حال، محمد داود محمدی، معاون فرهنگی مدرسه‌القرآن گفته است هر سال دو دوره آموزشی برای نونهالان در قسمت حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود و امروز هم دومین دور از سال 1401 در قسمت حفظ کل قرآن کریم می‌باشد.

به گفته او، مدرسه‌القرآن در محور برنامه‌های قرآنی در چهار قسمت به گونه حرفه‌ای کار می‌کند که از جمله؛ تربیت مربی و مدرس قرآن کریم، مفاهیم، ترتیل و تجوید و در قسمت حفظ قرآن کریم برنامه‌های آموزشی را دارند.

همچنین آقای محمدی گفته است مدرسه‌القرآن برنامه‌هایی برای فرستادن نماینده‌های خود در قسمت‌های مختلف قرآن کریم برای مسابقات بین‌المللی را دارد.

وی بیان کرد که در همین چند روز گذشته هم نماینده مدرسه‌القرآن، خانم آمنه شیرزاد، در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تهران در قسمت تجوید و ترتیل مقام سوم را در بین 85 کشور را بدست آوردند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.