تجلیل از میلاد حضرت زینب(س) در هرات؛ ایشان بهترین الگو برای زنان امروزی است

محفل گرامیداشت از خجسته میلاد با سعادت حضرت زینب(س) با اشتراک گسترده فرهنگیان و عالمان دینی در ولایت هرات برگزار شد.

برنامه معنوی که در آن مدحان و عالمان دین در ستایش قهرمان کربلا، حضرت زینب(س) مداحی و سخنرانی کردند. اشتراک کنندگان در حاشیه‌ این برنامه هم‌چنان از سی‌‌و‌مین سالگرد تاسیس خیریه امام حسن عسکری(ع) تجلیل و از کاردکردهای آن تقدیر کردند.

این برنامه شب گذشته(یک‌شنبه، 28 عقرب)، در مدرسه دینی حضرت بقیه الله(عج) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، محبان اهلبیت(ع) با اشتراک در این برنامه از بانوی مکرم اسلام حضرت، زینب(س) به عنوان اسوه صبر و ایستادگی و بهترین الگو برای زنان امروزی یاد کردند.

مجتبی ابراهیمی، یکی از اعضا خیریه حسن عسکری(ع) گفت: « از نظر من حضرت زینب(س) می‌تواند یکی از بهترین الگو برای همه در همه‌ی زمان‌ها باشد».

از نظر اشتراک کنندگان در این برنامه، ویژگی منحصر به فرد حضرت زینب(س) دست پرورده مکتب اسلام و مهتمر از آن، تربیت خاص حضرت فاطمه(ع) می‌باشد.

محمد انوری، یکی از اشتراک کنندگان در این برنامه می‌گوید که مبارزه شجاعانه حضرت زینب(س) در مقابل استکبار و ظلم ظالمان آن زمان، بهترین الگو برای بانوانامروزی است.

از جانبی‌هم، عالمان دینی هرات هم دفاع از ولایت و امامت را از دیگر ویژگی‌های حضرت زینب(س) بیان کردند.

حجت السلام محمد جواد رجب‌زاده، یکی از عالمان دین هرات گفت: « حرفی به گزافه گفته نشده که اگر بگویم ایشان از جمله انسان‌های کامل و کُملین(عالم) می‌باشد».

حضرت زینب علیه‌السلام دختر على و زهرا علیهم‌السلام در روز پنجم جمادى الاولى سال پنجم یا ششم هجرت در مدینه منوره دیده به جهان گشود، در پنج ‏سالگى مادر خود را از دست داد و ازهمان دوران طفولیت ‏با مصیبت آشنا شد.

منبع خبرگزاری وطن
توسط مراد یوسفی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.