تاکید مسئولان وزارت تحصیلات عالی بر افزایش معاش استادان دانشگاه

سرپرست وزارت تحصیلات عالی حکومت روز گذشته در دیدار با شماری از استادان دانشگاه هرات گفته که به زودی معاش استادان دانشگاه افزایش می‌یابد.

او هم‌چنین در این نشست تاکید بر بالا بردن کیفیت تدریس در کشور کرده و از استادان که از کشور خارج شدند، خواسته دوباره به افغانستان باز گردند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی ندا محمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی روز گذشته شنبه، (12 قوس) در سخنرانی در جمعی از اساتید دانشگاه‌های غرب کشور گفت که به زودی معاش استادان دانشگاه افزایش خواهد یافت.

با روی کار آمدن حکومت سرپرست معاشات استادان دانشگاه کاهش نسبتا بلندی داشته و این موضوع نگرانی‌های را به میان آورده است.

او هم‌چنین گفت که معاشات پرداخت نشده هم به زودترین فرصت پرداخت خواهد شد.

آقای ندیم در گردهمایی روز گذشته تاکید بر بالابردن کیفیت تدریس در کشور کرد و افزود: نظام «داکتر می‌خواهد که از رشته طب فارغ شده باشد و انجنیر می‌خواهد که از رشته انجنیری فارغ شده باشد که به نفع کشور و مردم خود کار کند.»

او گفت دشمنان مردم افغانستان با استفاده از هر ابزاری در تلاش ایجاد پراکندگی و فاصله میان مردم اند و نباید اجازه این کار به‌ آن‌ها داده شود.

از جانبی‌هم، مولوی نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات گفت: «امروز جنگ، جنگ فکری است و دشمن با استفاده از قدرت رسانه‌ای درصدد غلبه بر اذهان مردم است.»

از جوانان خواست تا به تحصیل علوم دینی و عصری روی آورند در حل مشکلات کشور تلاش کنند.

با این حال، مردم افغانستان بارها از حکومت خواسته تا با بازگشایی مکاتب دخترانه زمینه تحصیلات برابر را برای زنان و مردان در کشور فراهم کند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.