تاکید امارت اسلامی بر خدمت صادقانه و بدون تبعیض به مردم افغانستان

شماری از مقامات امارت اسلامی در گفتگو با رئیس آسیایی کمیساریای عالی ملل متحد، بر کمک‌رسانی و خدمات به مهاجرین تاکید کردند. آنان هم‌‍چنین تاکید کردند که امارت اسلامی متعهد به خدمت بدون تبعیض برای تمامی مردم افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس‌الوزرا و خلیل الرحمان حقانی، سرپرست وزارت مهاجرین و عودت کنندگان، با «های کیونگ جون»، رئیس دفتر آسیایی کمیساریای عالی ملل متحد درامور مهاجرین دیدار و گفتگو کردند.

مولوی عبدالکبیر گفت: « جای تأسف است که در نشست اخیر دوحه به موضوع مهاجران افغان و حقایق موجود در افغانستان توجه صورت نگرفت و در مورد جمع آوری و ادامه‌ کمک‌ها برای رسیدگی به این پدیده، هیچ کسی حتی دبیرکل ملل متحد نیز ابراز نظر نکرد.»

وی افزود که ما از کمک و همکاری‌های این سازمان و سایر نهادهای کمک رسان به مهاجران افغان تشکر کرده و خواهان تداوم آن هستیم.

مولوی عبدالکبیر تاکید کرد که گرسنگی، فقر و بیکاری از رژیم گذشته به میراث مانده است و کنترل و از بین بردن آن به زمان زیاد و امکانات بیشتر نیاز دارد و جنگ‌های طولانی، خشکسالی و حوادث طبیعی در افغانستان، مردم را با مشکلات جدی مواجه ساخته و نیاز است تا به افغان‌ها کمک‌های بشری بیشتری صورت گیرد.

مولوی عبدالکبیر ضمن اشاره به اینکه آمادگی‌های لازم داخلی برای برگشت مهاجران افغان به کشور گرفته شده، خواستار این شد که مهاجران افغان آزاد گذاشته شوند تا به رضایت خویش به کشور برگردند.

وزیر امور مهاجرین هم در این دیدار گفت: « وزارت امور مهاجرین به عنوان یک نهاد بشری، بدون هيچ نوع تبعيض خدمات خويش را به شهروندان ارائه می‌نماید.»

وی افزود: «برای ما بیشتر از همه چیز اصول نظام اسلام ارزش داشته و هر نوع فعالیت مطابق به اصول نظام اسلام به اجرا گذاشته شود.»

این مقام امارت اسلامی افغانستان بر هماهنگی، شفافیت و جلوگیری از فساد تاکید کرد.

رئیس آسیایی کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت که این اداره در راستای حل مشکلات مهاجران افغان متعهد است و کمک‌های ملل متحد به آنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود که به تمام مهاجران عودت کننده به افغانستان کمک می‌کنند و این مهم است که عودت کنندگان در جامعه افغانی مدغم شوند.

این درحالی است که اوچا اخیرا اعلام کرده که بودجه سازمان ملل متحد برای افغانستان هنوز تامین نشده است.

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.