تاجران هرات در دیدار با سرپرست وزارت داخله خواستار تسهیل در توزیع جواز سلاح شدند

شماری از صنعت‌کاران و تاجران هرات در دیدار با سرپرست وزارت داخله روی رفع برخی چالش‌ها و تسهیل در امور توزیع سلاح و پاسپورت گفتگو کردند.

این دیدار روز گذشته، سه‌شنبه 3 سرطان، در مقام ولایت هرات صورت گرفته است.

سرپرست وزارت داخله، دفاع، دادستانی کل و هیئتی از وزارت مالیه روز دوشنبه هفته جاری به هرات سفر کرده و هدف از سفر آن‌ها بررسی اوضاع هرات و شنیدن مشکلات مردم گفته شده است.

در دیدار روز گذشته صنعت‌کاران و تاجران از سرپرست وزارت داخله خواستار تسهیل توزیع سلاح و تدابیر بهتر برای تامین امنیت شهرک صنعتی شدند.

به‌گفته آنان طرح فعلی حکومت نیاز به بازبینی دارد و این روند باعث شده برای دریافت جواز سلاح یک تاجر روزها به کابل و پشت دروازه‌های ادارات منتظر بماند.

هم‌چنین تاجران هرات خواستار تعامل سازنده حکومت با جهان شده و این روند را برای بهتر شدن اقتصاد کشور و تبادل تجاری با کشورهای جهان ارزنده و ضروری خواندند.

احمد سعید صدیقی، سرپرست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات گفت: «مشکلات و چالش‌های تاجران از جمله تسهیل روند دریافت جواز سلاح، پاسپورت و تعامل بهتر حکومت با جهان برای باز شدن فرصت‌های بهتر تجاری در کشور بحث و گفتگو شد».

او تاکید کرد که سرپرست وزارت داخله اطمینان از حل این مشکلات داده است.

توریالی غوثی، معاون اتاق صنایع و معادن هرات نیز علاوه کرد که ماندن یک تاجر در کشور به معنی دلسوزی او نسبت به کشور و مردم است و باید حکومت در تامین امنیت و حمایت از او تلاش جدی کند.

وی افزود که امنیت پایدار است اما برخی مشکلات مانند بسته بودن مکاتب باعث شده که تعامل افغانستان با جهان با چالش مواجه شود و این روند نیاز به اصلاح دارد.

او تاکید کرد که تا کنون تاجری به دلیل مشکلات امنیتی در زمان حاکمیت امارت اسلامی کشور را ترک نکرده و برخی‌ها در زمان جمهوریت به دلیل وخامت اوضاع امنیتی از کشور رفتند و نیاز است زمینه بازگشت آنان فراهم شود.

با این حال، سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله به تاجران روی رفع چالش‌های شان اطمینان داد.

وی افزود با آنکه بخش خصوصی در دو سال پسین با چالش‌های روبه‌رو بوده؛ اما با آن‌هم در بهبود اوضاع اقتصادی نقش مهمی داشته و حمایت از آن‌ها ادامه دارد.

این اولین سفر سرپرست وزارت داخله به هرات بعد از روی کار آمدن امارت اسلامی است.

آقای حقاین تا کنون از بخش‌های مختلف هرات از جمله مکان‌های تاریخی دیدن کرده است.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.