به کسی اجازه تجاوز به حریم خصوصی افراد داده نشده است

مسئولان اداره امر به معروف و نهی از منکر ولایت هرات گفته‌اند که به هیچ فردی اجازه داخل شدن به حریم خصوصی افراد را نداده‌اند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، به نقل از آژانس باختر، شیخ عزیرالرحمان المهاجر، رئیس اداره امر به معروف و نهی از منکر ولایت هرات گفت: “این ریاست به سر، ریش، شخصیت و تلیفون کسی کاری نداشته و به کسی هم اجازه نداده تا به حریم خصوصی و عزت مردم تجاوز کند .”

او  افزود که پالیسی این اداره توصیه در همه امور دینی (امر به معروف و نهی از منکر) است و افرادی که منکرات دینی را تکرار می‌کنند با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رئیس اداره امر به معروف و نهی از منکر هرات بیان کرد که کارمندان این اداره در 17 حوزه امنیتی، مساجد، تالارها، اماکن تفریحی و اماکن عمومی به گونه شبانه و روزی در سطح شهر در خدمت مردم بوده و مردم را به انجام امورات اسلامی دعوت می‌کنند.

وی اضافه کرد که کارمندان این اداره علمای هستند که در گذشته مردم را به صورت غیر رسمی “امر به معروف و نهی از منکر” می‌کردند و حالا به صورت رسمی این کار را انجام می‌دهند.

در ادامه او بیان کرد که این ریاست بخش شکایات برای مردم هم وجود دارد که اگر از مجاهدین شکایتی دارند در آنجا بیان و این اداره به آن رسیدگی و حل خواهد کرد.

او می‌گوید که فعالیت این ریاست تنها برای مردم ملکی نبوده بلکی در ادارات نظامی و ملکی هم فعالیت دارد.

با این وجود، این ریاست رسانه‌ها را بهترین وسیله برای امر به معروف و نهی از منکر دانسته و از تمامی رسانه‌ها خواستاراین شده تا با این اداره همکاری داشته باشند.

رئیس امر به معروف و نهی از منکر هرات همچنان از مردم خواست تا به شایعات توجه نکرده و به دنبال حقایق باشند.

وی شماره بخش شکایات این اداره را (0704912614) همگانی ساخته تا در صورت نیاز به آن تماس بگیرند.

این درحالی است که برخی از تصمیمات وزارت امر به معروف و نهی از منکر افغانستان باعث حساسیت مردم و جامعه بین‌المل شده است.

با این وجود، وزارت امر به معروف و نهی از منکر بیان کرده این تصمیمات مبنی بر اصول اسلامی می‌باشد.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.