به شماری از کودکان معلول و بی‌بضاعت هرات کمک صورت گرفت

این کمک‌ها که شامل قرطاسیه می‌شود طی یک محفل به کودکان مذکور توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، امید حقجو، مسئول برگزاری محفل و جمع کننده‌ای کمک، می‌گوید: “این نخستین برنامه کمک به کودکان معلول و بی بضاعت در هرات و حتی افغانستان بوده و تلاش می‌کنیم که این برنامه را در سال‌های آینده گسترش دهیم.”

به بیان او در برنامه جمع آوری این لوازم درسی شماری از معلولان هرات نیز همکاری کرده‌اند.
آقای حقجو افزود تمام لوازم درسی که برای کودکان در این برنامه داده می‌شود تا یک سال می‌توانند آنان را از خرید لوازم درسی بی‌نیاز کنند.

او یاد آورشد جمع آوری این قرطاسیه باب که تعداد 13 هزار کتابچه و 300 کیف را دربر می‌گیرد از طریق خیمه مهربانی مرکز شهر هرات در طول 12 روز بوده است.

در همین حال نادرشاه حیدری، مسئول پاراالمپیک معلولان هرات می‌گوید: “کمک‌های که برای این کودکان صورت می‌گیرد می‌تواند تا اندازه مشکلات شان را مرفوع کند.”
وی گفت این کار بدون همکاری مردم امکان پذیر نیست و از مردم خواست که آنان را حمایت کنند تا بتوانند از این طریق کودکان مستحق و معلول را یاری رسانند.
از سویی هم محمد اختر، یکی از معلولان این کمک‌ها را مفید خواند و از مردم و نهادهای دولتی خواست که معلولان را همکاری کنند.
وی بزرگترین مشکلش را نبود وسایلی می‌داند که برای رفت و آمد مکتب استفاده می‌شود.

معلولان در هرات همواره از عدم رسیدگی دولت به خودشان شاکی اند اما تا کنون از سوی مسئولان ذیربط توجه قابل ملاحظه‌ای به این قشر نشده است.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.