به دلیل ناامنی در موج سوم کرونا خدمات صحی در ولسوالی‌ها صورت نگرفته است

مسئولان صحت عامه ولایت غور می‌گویند در موج سوم کرونا با وجود افزایش واقعات مبتلایان به این بیماری، به دلیل وضعیت وخیم امنیتی نتوانسته به ولسوالی‌ها عرضه خدمات برای بیماران کرونایی داشته باشند.

جمعه گل یعقوبی، رئیس صحت عامه ولایت غور به سایت خبری وطن24 گفت: با افزایش دامنه ناامنی در ولایت غور اداره صحت نتوانسته به مراکز درمانی در ولسوالی‌ها بیماران مبتلا به کرونا را شناسایی و مورد تداوی قرار دهد.

اومی‌‌افزاید این روند در موج سوم کرونا به میان آمده و حتی در ولسوالی‌های امن به دلیل ناامنی در شاه‌راه‌ها نتوانسته تیم‌های سیار صحی ارسال کند.

وی علاوه می‌کند با این وجود در دو ولسوالی به صورت نسبی عرضه خدمات برای بیماران کرونایی به وجود آمده است.

یعقوبی در ادامه می‌گوید موج سوم کرونا در ولایت غور نسبت به موج‌های اول و دوم به مراتب قدرتمند‌تر و واقعات بالاتری دارد و در حال حاضر 23 بیمار وخیم در شفاخانه کرونایی این ولایت تحت بستر‌اند.

وی افزودهمچنین در شبانه روز گذشته دو بیمار مبتلا به کرونا در این ولایت جان باخته‌اند.

او در اخیر تصریح می‌کند اداره صحت غور در امر مبارزه با کرونا در موج سوم نسبتا امکانات کامل در اختیار داشته و تا کنون به چالش‌های همچون کمبود اکسیجن و کم‌آمدن بستر برای بیماران، روبرو نشده است.

آکسیجن مورد نیاز ولایت غور تا کنون از ولایت هرات ارسال می‌شود.

رئیس صحت غور اضافه می‌کند همچنین قرار است امروز بنای مرکز تولید اکسیجن در غور گذاشته شود و تا یک ماه دیگر آکسیجن مورد نیاز غور در خود این ولایت تولید شود.

این درحالیست که در موج سوم کرونا اکثر ولایات کشور به شمول مرکز و هرات دچار کمبود اکسیجن بوده است.

نبود آکسیجن در برخی موارد باعث شده بیماران وخیم به شفاخانه‌های خصوصی مراجعه کنند و یا جان خود را از دست دهند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.