بزرگداشت از دومین سالروز ترور سردار سلیمانی در هرات

سرکنسولگری ایران در هرات به مناسبت گرامی‌داشت از دومین سالروز ترور سردار سلیمانی، نمایشگاه عکس و محفل با حضوز مسئولان محلی و فر هنگیان هرات برگزار کرد.
به گزارش خبرگزاری جمهور، محمد صدیقی‌فر، سرکنسول ایران در هرات گفت که محفل و نمایشگاه عکس امروز جهت تبیین اندیشه‌های سردار سلیمانی برگزار شده است.
به گفته او روز گذشته این سفارت مقدار مواد غذایی را برای شماری از خانواده‌های نیازمند توزیع کرد.
به بیان آقای صدیقی‌فر، سردار سلیمانی یک فرد فرا ایرانی بود و تلاش داشت تا امت اسلامی را در کنار هم جمع کند.
او علاوه کرد که سردار سلیمانی همیشه تاکید بر عدم اطمینان بر آمریکا داشت و در مقابل دسایس و فتنه‌های استکبار جهانی رزمیده است.
سرکنسول ایران افزود که اندیشه‌های شهید سلیمانی مسیری روشنی را برای کشورهای اسلامی و سران حکومت‌های اسلامی فراهم کرده است.
از سویی هم، قاری محمد غوردروازی، دبیر کل حزب‌الله افغانستان در سخنانی گفت که سردار سلیمانی نقشه‌های شوم آمریکا و پروژه داعش را در خاورمیانه نقش بر آب کرد و در این مسیر صادقانه تلاش کرد.
آقای غوردروازی علاوه کرد سردار سلیمانی با شهامت و رزمندگی توانست نقشه‌های بزرگترین تئوریسین‌های نظامی را در سوریه و عراق خنثی کند و پروژه داعش را برچیند.
همچنین مولوی شراف‌الدین مخلص، شهردار ولایت هرات در محفل امروز با اشاره به شیطنت آمریکا در جهان گفت که شهید سلیمانی یک شخصیت منطقه‌ای است.
اوگفت باید کشورهای اسلامی با حمایت از هم‌دیگر بساط و شیطنت‌های استکبار جهانی را برهم بزنند.
همچنین وی افزود که ملت‌های مسلمان و همسایه افغانستان در قبال امارت اسلامی رویکردی غربی‌ها را در پیش‌ نگیرند و از نظام اسلامی افغانستان حمایت کنند.
این درحالیست که از دومین سالروز شهادت سردار سلیمانی در دیگر نقاط جهان از جمله کشور ایران و عراق هم بزرگداشت به عمل آمد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.