برگزاری نمایشگاه نقاشی و خطاطی برای همدردی با مردم زلزله زده ترکیه و سوریه در هرات

شماری از جوانان هرات نمایشگاهی را به حمایت از مردم زلزله زده سوریه و ترکیه تحت عنوان (من و نقاشی) برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، وحید احمد انوری، یکی از مسئولان برگزاری این نمایشگاه در هرات می‌گوید: «هدف این نمایشگاه همدردی و غم شریکی با مردم دوست ترکیه و سوریه بوده که در زلزله اخیر از نگاه مالی و جانی به شدت آسیب دیدند.»

وی بیان داشت: در حادثه طبیعی که در این دو کشور رخ داده، دل هر انسان را به درد می‌آورد و خواستند که از این طریق با مردمان دو کشور همدردی مردم افغانستان و به ویژه هرات را بیان کنند.

او افزود: در این نمایشگاه 45 اثر نقاشی و خوشنویسی وجود داشته و به مدت سه روز این نمایشگاه به روی علاقمندان باز خواهد بود.

در همین حال نعم الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات هم می‌گوید: راه اندازی این نمایشگاه توسط شماری از جوانان این ولایت نشان دهنده عمق همکاری و همدردی میان دو کشور مسلمان افغانستان و ترکیه را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: امارت اسلامی افغانستان از این چنین برنامه‌ها کاملا حمایت کرده و خود را در غم مردم دو کشور سوریه و ترکیه شریک میداند.

حقانی اضافه کرد: کشور افغانستان خود را در تمام مسائل بشری با تمام جهان و به ویژه با کشورهای اسلامی در مسائل مختلف شریک میداند.

رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات بیان داشت: مردم افغانستان درد و مشکلات پیش آمده در دو کشور مسلمان ترکیه و سوریه را به خوبی درک می‌کند.

از سویی هم عرفات دینیز، رئیس دفتر تیکای ترکیه در هرات که در این نمایشگاه حضور داشت می‌گوید: همواره مردم افغانستان در همه مسائل از مردم مسلمان ترکیه حمایت کرده و این کار نشان دهنده عمق همکاری و دوستی میان دو کشور می‌باشد.

وی بیان داشت: امروز در این نمایشگاه دیده می‌شود که همدردی جوانان این ولایت در قالب نقاشی و خوشنویسی بیان شده که خود نشان دهنده غم شریکی مردم افغانستان با کشور ترکیه را نشان می‌دهد.

زلزله اخیر در دو کشور سوریه و ترکیه که شمار جان باختگان آن به هزاران تن رسیده همه جهانیان را نگران کرده و همه کشورهای جهان با مردمان ابن دو کشور همکاری های را انجام داده‌اند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.