برگزاری سیمینار علمی – دینی در فراه با حضور هیاتی از وزارت تحصیلات عالی

با حضور هیئت بلندپایه وزارت تحصیلات عالی، سمینار علمی – دینی در دانشگاه فراه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مفتی نعمت الله انصاری، رئیس موسسه تحصیلات عالی ولایت فراه به هیات وزارت تحصیلات عالی مشکلات موجود در زمینه دانشگاه عنوان کرد.

وی از این هیئت خواست تا در راستای حل چالش‌های دانشگاه فراه همکاری کند زیرا نسبت به ولایت فراه در سال‌های گذشته بی‌توجهی شده است.

در ادامه، مفتی سعید مدنی، رئیس امتحانات کادر وزارت تحصیلات عالی در این نشست گفت: «این خانه تعداد کمی از مقامات ا.ا.ا نیست، بلکه خانه مشترک همه افغان‌ها است و همه آنها باید در حفظ و تقویت حوا مشارکت کامل داشته باشند.»

وی افزود: «باید با هم جلوی تهاجم فکری غربی‌ها را بگیریم و شکافی که غربی‌ها بین دانشگاه و حوزه‌های دینی ایجاد کرده اند را به طور کامل از بین ببریم و مطالبه آنها را مبنی بر تقسیم معارف مدرن و دینی باطل کنیم».

از سوی دیگر، مولوی محمد حمید حسیب، معین مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی در مورد جایگاه والای اسلام و منبع اصلی پیشرفت، صحبت کرد.

آقای حسیب بیان کرد تا دانشجویان باید در تمام علوم بیشرفت کنند تا کشور در تمام عرصه‌ها خود کفا شود.

او به معلمان اطمینان داد که وزارت تحصیلات عالی عزم جدی برای اعزام معلمان به ماستری و دکترا دارد که باعث می‌شود تحصیلات بیشتر در داخل و خارج برای آنها فراهم شود.

همچنین او به همه معلمان برای افزایش حقوق اطمینان داد که حقوق معلمان بازگردانده می شود.

این در حالی است هیات وزارت تحصیلات عالی به ولایت هرات هم سفر داشته است و سیمیناری تحت همین عوان برگزار کردند.

هدف از بازدید مولوی محمد حمید حسیب، مدیر مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی از دانشگاه های مختلف کشور و هیأت همراه، بررسی و حل مشکلات دانشگاه و مراکز علمی می‌باشد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.