برگزاری دوره خبرنگاری شهروندی توسط نهاد مرصاد در هرات

مراسم اختتامیه کارگاه سه روزه “خبرنگاری شهروندی” از سوی نهاد مرصاد در ولایت هرات برگزار شد.

این دوره که به مدت سه روز بود، برای 30 تن از جوانان شهرک امام فخر رازی ولسوالی کرخ هرات راه اندازی شده بود.

به گزارش خبرگزاری وطن24، داوود افشار، مسئول نهاد مرصاد و برنامه گذار این دوره خبرنگاری گفت: “به درخواست بزرگان این شهرک، نهاد مرصاد مصمم شد تا با حفظ انجام وظیفه، دوره سه روزه خبرنگاری را راه اندازی نماید.”

به بیان وی، مهمترین نیاز جامعه فعلی افغانستان، آگاهی‌دهی و آگاهی رساندن است و در این دوره سعی شد تا برای این جوانان زمینه آموزش مفاهیم ابتدایی رسانه‌ای، فراهم گردد.

این فعال فرهنگی – سیاسی متعهد شد که نهاد مرصاد در آینده نزدیک، دوره‌های ویژه و حرفه‌ای تری را برای جوانان شهرک رازی راه اندازی نماید.

آقای افشار در ادامه صحبت‌هایش با تقدیر از یحیی فولادی، مدرس این دوره خبرنگاری، خاطرنشان ساخت که سواد رسانه‌ای، از واجبات یادگیری برای نسل کنونی است و مرصاد با تمام توان در صدد هموارسازی این مسیر برای جوانان است.

در همین حال یحیی فولادی، روزنامه‌نگار و مدرس این دوره سه روزه گفت: “این برنامه با هدف ترویج خبرنگاری شهروندی و بنا بر نیاز مردم محل و منطقه ترتیب داده شده بود.”

به بیان وی، هر اندازه که دانش و سواد رسانه‌ای مردم بالا رود، حس مسئولیت پذیری بیشتر شده و در نهایت با آگاهی رساندن و آگاهی یافتن، جامعه مترقی شکل می‌گیرد.

این روزنامه نگار تصریح کرد شور و اشتیاق موجود در میان جوانان شهرک رازی، علاقه‌مندی مسئولان مرصاد و فوق کارشناسان این نهاد را برای گام‌های بیشتر برانگیخته می‌کند.

در همین حال آقای جوادی، وکیل گذر شهرک رازی با ابراز قدردانی از مسئولان نهاد مرصاد، به خصوص آقای داوود افشار، خواهان تداوم توجه این مرکز شد.

به گفته او، در میان جوانان افغانستان و به خصوص هرات، استعدادهای شکوفا نشده زیادی وجود دارد که با دلسوزی‌های مسئولان مرصاد می‌تواند، شناخته شده و برای اعتلای فرهنگ و علم کشورمان پشتیبان شوند.

همچنین فاطمه محمدی، یک تن از کارآموزان در این دوره با امتنان از برگزاری این دوره، بیان کرد که توانسته در این سه روز، مفاهیم زیادی را کسب کند و تعریف جدیدی از رسانه و خبر را به دست آورد.

او بی‌صبرانه در انتظار برگزاری دوره‌های حرفه ای تر خبرنگاری است و می‌گوید تصمیم دارد با این فرصت، تلاش جدی را در جهت تغییر پیرامون خود انجام دهد.

گفتنی است که نهاد مرصاد به عنوان مرکز فرهنگی – سیاسی مجتمع قرآن و عترت، پیش از این هم برنامه‌های تخصصی – کاربردی برگزار کرده است.

اعضای این نهاد را افراد متخصص از نهادهای آکادمیک کشور تشکیل می‌دهند.

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.