برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و تردید مردم هرات/ ناامنی اصلی‌ترین چالش است

آنان تهدیدهای امنیتی کنونی را بیش از زمان برگزاری انتخابات‌های گذشته عنوان می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حسیب‌الله رسا، یکی از شهروندان هرات می‌گوید: در حالی که روزهای اندکی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشور باقی مانده اما شهروندان از نبود امنیت به شدت نگران هستند.

به گفته او، چالش‌های امنیتی نظر به گذشته افزایش پیدا کرده که این وضعیت مردم کشور را نسبت به انتخابات با شک و تردید مواجه کرده است.

این باشنده هرات بیان داشت اگر مشکلات امنیتی حل نشود، شاید تعداد زیادی از مردم نتوانند که به پای صندوق‌های رأی دهی بروند.

از سویی هم برهان‌الدین امینی، یکی دیگر از باشندگان هرات می‌گوید: مردم باید در انتخابات پیشرو شرکت کنند و کسی را انتخاب نمایند که بتواند مشکلات کنون کشور را حال کند.

وی یادآور شد رای دهندگان باید به دور از اندیشه مذهب و قومیت فردی شایسته را برای دور بعدی ریاست جمهوری انتخاب کنند.

در همین حال داکتر احمد داوود صدیق‌زاده، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات در هرات می‌گوید: انتخابات در تاریخ ششم میزان سال روان برگزار می‌شود و این کمیسیون هیچ مشکل درون سازمانی فرا راه خود نمی‌بیند و تمام تدابیر لازم از طرف کمیسیون انتخابات روی دست است.

به گفته او، تنها مشکل برای برگزاری انتخابات، ناامنی است چنانچه از مجموع 300 مرکز، 32 مرکز رأی دهی نظر به تهدیدات امنیتی بسته می‌باشد.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات در هرات اشاره کرد ولسوالی‌های گلران، چشت، اوبه، فارسی، کشک کهنه و حتی ولسوالی گذره که در نزدیکی شهر قرار دارد از جمله ولسوالی‌های ناامن به حساب می‌آیند.

آقای صدیق‌زاده هشدار می‌دهد در صورتی که تهدیدات امنیتی برطرف نشود امکان زیادی وجود دارد این مرکزها بسته بمانند.

در همین حال جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید: نیروهای امنیتی با تمام توان تلاش دارند که تهدیدات امنیتی که در مرکز‌های رأی دهی وجود دارد را برطرف کنند.

او به این باور است تهدیدی که مانع برگزاری انتخابات شود در هرات دیده نمی‌شود.

وی بیان داشت در جریان یک ماه گذشته به ویژه در 10 روز اخیر، نیروهای امنیتی تلفات سنگینی را به طالبان وارده کردند که در پی آن شمار زیادی از فرماندهان این گروه از بین رفتند.

در حالی که روزهای انگشت شماری برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، تهدیدات امنیتی در برخی نقاط کشور افزایش پیدا کرده که این وضعیت نگرانی شهروندان را چند برابر ساخته است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.