برگذاری سمینار آموزشی روش مطالعه مؤثر در هرات؛ 200 تن اشتراک کردند

سمینار کاوشی _ آموزشی تحت نام «روش مطالعه مؤثر» برای حدود 200 تن از جوانان پسر در ولایت هرات برگذار شد.

برگذار کنندگان این سمینار، آمریت امور جوانان ریاست اطلاعات فرهنگ هرات و گروه فرهنگی اجتماعی سبز اندیشان این ولایت بودند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، این برنامه امروز، (4 دلو) درمرکز لینکلن هرات، واقع در کتابخانه­ عامه این ولایت دایر شد که هدف از آن، ترویج فرهنگ کتاب­خوانی در بین جوانان این ولایت عنوان شده است.

سید حصین نعیمی، آمرامور جوانان ریاست اطلاعات فرهنگ هرات می­‌گوید که این اداره تلاش دارد که با راه اندازی برنامه­­‌های مختلف، از جمله صنف­‌های رایگان آموزشی برای رشد و انگیزه ­دهی جوانان این ولایت کار کند­.

به بیان آقای نعیمی، در حال حاضر برنامه­‌های آموزشی و تقویتی در هرات بیتشر و بهتر، اما انگیزه جوانان نسبت به فراگیری آموزش نظر به گذشته کم­رنگ شد­ه است.

وی هم­چنان افزود که اکنون نزدیک به 500 تن از جوانان در پنج  صنف  مختلف آموزشی که بصورت رایگان از سوی آمریت امور جوانان هرات برگزار شده مصروف آموزش می­‌باشند.

از سوی­‌ هم، شماری از افراد که در این برنامه اشتراک داشتند ضمن استقبال از این سمینار، خواهان افزایش این­گونه برنامه­‌ها و هم­چنان اجازه اشتراک دختران نیز در چنین برنامه­‌ها شدند.

عصمت­الله اکبری، یک­تن از اشتراک­ کنندگان در این برنامه گفت: «خیلی خوشحالم از اینکه توانستم به دو صنف رایگان که از سوی آمریت امور جوانان هرات برگذار شده بود اشتراک کنم.»

به گفته­‌ وی، اشتراک جوانان در این صنف­‌ها می­‌تواند سبب امیداواری و انگیره دیگر جوانان نیز در بخش فراگیری آموزش شوند.

عبدالحمید حماسی، یکی دیگر از اشتراک کنندگان در این برنامه گفت: «امروز ما در کتابخانه عامه هرات در یک سمینار آموزشی هستیم که تمام اقشار در آن وجود دارد اما نبود دخترخانم­‌ها کمبودی است که  به شدت احساس می‌­شود».

او هم­چنان اضافه کرد که امیدواریم زنان و دختران نیر مطابق با رسوم و عنعنات اسلامی بتواند در چنین برنامه­‌های اشتراک کنند.

در همین­ حال، اداره ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات از راه اندازی برنامه‌­های گوناگون برای رشد  و استعداد­یابی جوانان در سال جدید خبر می­‌دهد.

مولانا نعیم‌­الحق حقانی، ریس اطلاعات و فرهنگ هرات می‌­گوید که این اداره در همکاری به اداره مرکزی کشور در تلاش است تا برنامه­‌های آموزشی، کورس­‌های تعلیمی و هر آنچه زمینه­ رشد جوانان را فراهم نماید عملی کند.

به بیان آقای حقانی، مردم در حال حاضر در شرایط بد اقتصادی قرار دارند و جوانان هم انگیزه کافی برای آموزش و مطالعه ندارند و برگزاری مسابقات و برنامه­‌های انگیزشی تاثیر بسزایی برای شکوفایی استعداد جوانان خواهد داشت.

در یک سال اخیر هرات شاهد برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی – ادبی بوده که بخش اعظم اشتراک کنندگان آن را هم جوانان شکل داده‌اند.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.