برنامه دستر‌خوان ملی در ولایت غور افتتاح شد

برنامه دسترخوان ملی در غور با حضور مسئولان محلی، نمایندگان شورای ولایتی، مسئوول و کارمندان دفتر ولایتی برنامه ملی میثاق شهروندی، و رسانه‌ها افتتاح گردید.

به گزارش خبرگزاری وطن24 و به نقل از اعلامیه مقام ولایت غور، انجنیر غلام غوث سلطانی رئیس احیا و انکشاف دهات غور در افتتاح این برنامه گفت: “برنامه دستر خوان ملی در مرحله اول در ولسوالی‌های لعل و سرجنگل، شهرک و تولک ولایت غور از طریق برنامه ملی میثاق شهروندی تطبیق می شود.”

به بیان وی در مرحله اول این برنامه تعداد 46556 خانواده تحت پوشش قرار می گیرد که برای هر فامیل مبلغ چهار هزار افغانی مواد غذایی خریداری شده و توزیع خواهد شد.

همچنین در این برنامه به 50 خوانواده نیازمند قریه چشمه سیاه ولسوالی لعل و سرجنگل بسته‌های کمکی از قبیل آرد، نخود و روغن توزیع گردید.

در این خبرنامه آمده نمایندگان شورای ولایتی، مسئولین برنامه میثاق شهروندی و رسانه‌ها ضمن استقبال از این برنامه آنرا برای مردم غور یک برنامه مفید و توصیف کردند.

این برنامه در مراحل بعدی در دیگر ولسوالی‌های غور تطبیق می‌شود و مردم بی‌بضاعت و فقیر تحت پوشش کمکی برنامه دست‌‌خوان ملی قرار می‌گیرند.

قرار است طی این برنامه نزدیک به 90 فیصد مردم افغانستان تحت پوشش کمکی قرار بگیرند.

گرچه این برنامه در اوایل با مخالفت‌های نمایندگان پارلمان افغانستان و بعضی نهادهای دیگر کشور روبرو شد ولی با این وجود اکنون به دستور رئیس جمهور غنی در34 ولایت افغانستان عملی می‌شود.

 

 

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.