برنامه آسیب شناسی و چالش‌های فرا راه حق دسترسی به اطلاعات در هرات برگزار شد

در این برنامه مسئولان اداره‌های دولتی و خبرنگاران حضور داشتند تا چالش‌های فرا روی کارهای رسانه‌ای کاهش داده شود.

به گزارش خبرگزاری وطن24، عذرا عزیز، مسئول انستیتیوت تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای افغانستان می‌گوید: هدف از این گردهمایی حل مشکلات خبرنگاران بوده که در هنگام تهیه گزارش از اداره‌های دولتی با مشکلات رو به رو می‌شوند.

به گفته او، این انستیتیوت در برنامه امروز قانون حق دسترسی به اطلاعات را در اختیار مسئولان اداره‌های دولتی قرار خواهد داد.

مسئول این برنامه بیان داشت دسترسی به اطلاعات حق خبرنگاران بوده تا از این طریق مردم را آگاه ‌سازند.

خانم عزیز یادآور شد این انستتیوت سالانه دوره‌های آموزشی را برای مسئولان اداره‌های دولتی برگزار می‌کند تا این که برای دادن اطلاعات با خبرنگاران همکاری داشته باشند.

در همین حال جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید: والی این ولایت همیشه هدایت داده تا در روند اطلاع‌رسانی برای خبرنگاران، همکاری همه جانبه را داشته باشند.

به گفته او، دسترسی به اطلاعات حق مردم است و این کار باعث روند توسعه سیاسی در کشور می‌شود.

آقای فرهاد علاوه کرد روزانه شکایات از طرف خبرنگاران برای‌شان می‌رسد ولی متأسفانه تاکنون هیچ یک از خبرنگاران حاضر نشدند که به گونه رسمی شکایت درج کنند.

سخنگوی والی هرات ادامه داد در صورتی که از طرف خبرنگاران شکایتی در این اداره ثبت شود، اداره محلی این ولایت از طریق دادستانی کُل قضیه را پی‌گیری خواهد کرد.

دسترسی به اطلاعات همیشه باعث نگرانی برای خبرنگاران در افغانستان بوده و این چالش از سال‌ها به این طرف هم چنان پا برجا است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.