برنامه‌های وحدت بخش هفته وحدت امسال بی‌نظیر و پرمحتوا بودند

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی آخوندزاده، رئیس شورای اخوت اسلامی هرات گفت: در هفته گذشته که وحدت نام‌گذاری شده بود، برنامه‌های زیادی در راستای اخوت و برادری در این ولایت برپا شد.

وی بیان داشت خواند نماز وحدت بخش جمعه میان علمای شیعه و سنی که شماری از جوانان اهل تشیع هم حضور داشتند، مصداق بارزی از وحدت بود.

به گفته او، کارهایی که امسال در هفته وحدت صورت گرفت، متفاوت از سالیان پیش و بی مانند بود.

مولوی آخوند زاده تأکید کرد که شورای علما و شورای اخوت باید بیش از اینها هم برای وحدت و همدلی مردم کار کنند.

در همین حال حجت السلام و المسلمین محمد جواد رجب زاده، یکی دیگر از اعضای شورای اخوت اسلامی هرات می‌گوید: شورای اخوت اسلامی باید بیش از این در هفته وحدت کار می‌کرد چرا که برادری مسلمانان، نیاز اساسی مردم کشور است.

به گفته او، برنامه‌های وحدت آفرین نباید محدود به هفته وحدت باشد، بلکه علما باید بکوشند تا این پدیده نیک را در تمام روزهای سال امتداد دهند.

آقای رجب زاده تأکید کرد نمازهای جمعه بهترین فرصت برای علما بوده تا به وحدت میان امت اسلامی دامن بزنند.

حجت‌السلام و المسلمین رجب زاده اشاره داشت به هر اندازه که وحدت میان مردم تبلیغ شود، تأثیرات مثبتی را هم به دنبال خواهد داشت.

این عضو شورای اخوت اسلامی هرات افزود دشمنان دین تلاش زیادی برای تفرقه‌اندازی میان امت اسلامی و مسلمانان کشور کردند اما علما هوشیارانه برنامه‌های شوم آنان را خنثی ساختند.

در بخش دیگری از جلسه شورای اخوت اسلامی هرات، برخی از اعضای حاضر بسته شدن کافیشاپ‌ها به علت بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی از این مراکز را خواستار شدند.

چندی پیش هم شورای علمای هرات این خواسته را مطرح کرده بود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.