برخی‌ها با شایعه سقوط طیاره می‌خواستند دولت را تحت فشار قرار دهند

روز گذشته برخی گزارش‌ها از این حکایت کردند که به دنبال سقوط یک بال هواپیمای بی سرنشین قوای خارجی در ولسوالی مقر بادغیس، یک زن باردار و چهار فرزندش کشته شدند.

ناصر نظری، عضو شورای ولایتی بادغیس به خبرگزاری وطن24 گفت: دو شب پیش یک فرمانده طالبان در ولسوالی مقر مصروف ساخت ماین بود که با انفجار آن، چهار عضو خانواده وی کشته شدند.

کشته شدگان شامل یک زن باردار و سه فرزند وی بودند.

نظری در ادامه گفت پس از این رویداد، قوای هوایی در مربوطات مقر، مواضع طالبان را هدف بمباران قرار دادند که در نتیجه هفت عضو این گروه کشته شدند.

برخی دیگر از اعضای شورای ولایتی بادغیس هم ماجرا را همین گونه تعریف کردند.

نظری می‌گوید برخی‌ها برای تحت فشار قرار دادن دولت، شایعه کردند که سقوط هواپیمای نظامی، سبب جان باختن غیر نظامیان شده است که حقیقت ندارد.

عبدالغفور ملکزی، والی بادغیس طی نشستی این موضوع را رد کرده بود و کشته شدن اعضای یک خانواده را به انفجار ماین دست ساز طالبان مرتبط دانست.

همچنین تحصیل حیدری، سخنگوی فرماندهی پولیس بادغیس می‌گوید بمباران هوایی در ولسوالی مقر، خارج از ساحات مسکونی بوده و تنها مواضع طالبان هدف قرار گرفته بود.

روز گذشته این خبر در حالی مطرح شد که شبکه‌های مخابراتی برای چندین ساعت در بادغیس قطع بودند و امکان برقراری تماس با منابع و مقام‌های این ولایت وجود نداشت.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.