برای 50 هزار تن اتباع افغانستانی ویزای رایگان فراهم شده است

سرکنسول افغانستان در مشهد می‌گوید که در هماهنگی انجام شده با مقامات ایرانی و عراقی، برای ۵۰ هزارتن از زائرین افغانستانی ویزای رایگان در سفارت و کنسولگری‌های عراق در شهرهای تهران، مشهد، کرمانشاه و اهواز صادر می شود.

عبدالجابر انصار، سرکنسول افغانستان در مشهد گفته که در هماهنگی های انجام شده با رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه ایران در مشهد و سفیر جمهوری عراق در تهران و سرکنسول جمهوری عراق در مشهد تصمیم گرفته شد تا برای تعداد ۵۰ هزار متقاضی زیارت عتبات عالیات و کربلای معلی در ایام اربعین، ویزای رایگان صادر شود.

به گفته او، ۵۰ هزار تن به اتباع افغانستان غیر مقیم ایران اختصاص داشته که به صورت عبوری از جمهوری اسلامی ایران از مرز شلمچه وارد عراق خواهند شد.

وی افزود که ویزا به صورت مانیفستی از طریق سفارت جمهوری عراق در تهران و همچنین سرکنسولگریهای آن کشور در مشهد، کرمانشاه و اهواز صادر می‌گردد و زائران محترم  جهت اخذ ویزای عراق به صورت انفرادی مراجعه نفرمایند.

وی تصریح کرد شرکت‌های مسافرتی – سیاحتی دارای مجوز رسمی مقیم جمهوری اسلامی ایران نیز میتوانند اقدام به أخذ ویزا نمایند.

آفای انصار ادامه داد که شرکت‌ها موظف شده اند از هرنوع اضافه ستانی جداً خود داری کنند و در صورت تخلف زائرین محترم موضوع را از طریق شماره تماس « 09364462326 » با جنرال قونسلگری افغانستان در مشهد در میان بگذارند.

وی همچنین تاکید کرد به دلیل فصل گرما  و جلوگیری از گرما زدگی توصیه می گردد برنامه ریزی‌های حرکت وسایط نقلیه کاروان های زیارتی از طرف شب انجام گردد.

این در حالی است که در سال گذشته شرکت‌های زیارتی در افغانستان نتوانستند برای باشندگان افغانستانی ویزای عراق را دریافت کنند.

با این حال امسال با سهولت‌ها فراهم شده زائران زیادی از سرتاسر افغانستان به عراق برای سفر زیارتی عازم خواهند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.