برای مهار کرونا باید خشونت‌ها در افغانستان کم شود

جنرال سکات میلر؛ فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع و امریکایی در افغانستان خواستار کاهش خشونت‌ها به‌منظور مبارزه با ویروس کرونا در کشور شده‌است.

آقای میلر سه‌شنبه شب، ۵ حمل در یک پیام ویدیویی گفتد که برای تمرکز بر جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در افغانستان، باید خشونت‌ها کاهش یابد.

او افزوده که در وضعیت عادی جلوگیری از شیوع این ویروس دشوار و در موجودیت خشونت‌ها تقریباً غیر ممکن است.

او گفته‌است: ویروس کرونا بر تمام جهان تاثیر می‌گذارد و چیزی است که نیروهای ایتلاف و نیروهای امنیتی افغان را متاثر می‌کند.

این جنرال امریکایی از تمام طرف‌های درگیر در افغانستان خواسته تا برای تمرکز بر جلوگیری از گسترش کرونا در میان افغان‌ها و نیروهای امنیتی، خشونت را کاهش دهند.

همزمان با اظهارات میلر، ماموریت حمایت قاطع اعلام کرده که چهار نظامی خارجی مستقر در افغانستان به کوید۱۹ یا بیماری ناشی از کرونا مبتلا شده اند.

این چهار نظامی که در مورد هویت آنان جزییات داده نشده است، به تازگی وارد افغانستان شده بودند که اکنون در قرنطینه به سر می‌برند. مقام‌ها گفته اند که افرادی که در روزهای اخیر با این چهار نظامی به تماس بوده اند نیز شناسایی و آزمایش خواهند شد.

در همین حال وزیر صحت عامه گفته است که پیشبینی‌ها نشان می‌دهد که امکان مبتلا شدن بیش از نیم جمعیت آن کشور به کرونا وجود دارد.

در افغانستان تا اکنون ۷۴ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و دو نفر دیگر پس از ابتلا به آن جان باخته اند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.