برای زمینه‌سازی ظهور باید پای در رکاب مهدی(عج) گذاشت

در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شده بود، محبان اهل بیت در جبرئیل هرات دور هم جمع شده و شادمانی کردند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، محمدعلی بناهی، یکی از جوانان مسجد الزهرا در جبرئیل می‌گوید: یکی از عمده‌ترین وظایف جوانان در عصر غیبت امام زمان، شناخت کافی در مورد ایشان و باور به امر ظهور است.

او گفت: “به باور من منجی جهان در پشت پرده غیبت قرار دارد و پس از ظهور خود، با احترام به تمام اعتقادات، بشر را از ظلم و ستم نجات خواهد داد.”

رحمت‌الله مصلح، یکی دیگر از جوانان، افزون بر شناخت شخصیت امام زمان(عج)، اشراف در مورد اهداف ایشان پس از ظهور را هم یکی از مسائل مهم دانست که برای هر منتظر لازم است.

به بیان وی، مهدی موعود پس از ظهورش، جهان را از ستم جابران پاک کرده و عدالت و پاکی را فراگیر خواهد کرد.

رحمت‌الله همچنین اشاره کرد اگر مسلمانان می‌خواهند زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) باشند، به اندازه توان خویش باید کارهایی را که او در زمان پایان غیبت خود انجام خواهد داد، امروز در عرصه عمل پیاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نادرعلی فصیحی، سخنران جلسه هم می‌گوید: خداوند در قرآن کریم به آمدن منجی اشاره کرده و بشر را از وجود یک حاکم عادل از نسل خوبان بشارت داده است.

او ادامه داد که مهدی(عج) هدایت‌گر بشر و امام مستضعفان است و روزی بشر را به سوی سعادت و رستگاری هدایت خواهد کرد.

آقای فصیحی این مطلب را برگرفته از کلام خداوند دانست و یادآور شد: “در قرآن کریم خداوند گفته ما می‌خواهیم به مستضعفین منت گذاشته و آنها را امامان و رهبران جامعه قرار دهیم.”

او بیان داشت که مستضعف، هرگز ضعیف نیست بلکه به ضعف کشانده شده و از مسائل علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دور نگه داشته شده است.

این عالم دینی افزود: امام زمان(عج) هم مستضعف است و به این دلیل که در آن وقت بشر نتوانست او را قبول کند، به ناچار از دیدگان غایب شد.

همه ساله در نیمه شعبان مراسم با شکوهی در نقاط مختلف هرات برگزار می‌شود.

در این مراسم حفظ وحدت میان مسلمانان و پایبندی به آداب و اعمال ظهور برای منتظران بازگو می‌شود.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.