برای امنیت هرات طرح بزرگ امنیتی را روی دست داریم/ مردم نواحی یک ماه همکار باشند

هدف از این طرح، کاهش ترور، کاهش حملات هراس افگنانه، کاهش سرقت‌های مسلحانه و دیگر جرایم جنایی در سطح شهر و نواحی آن خوانده شده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، عبدالقیوم رحیمی، والی هرات می‌گوید: متوقف کردن وسایط نقلیه بدون اسناد قانونی شامل موترهای ویشی، موترسایکل و سه چرخ بوده و این برنامه به دلیل امنیت بهتر این ولایت روی دست گرفته شده است.

به گفته او، این برنامه به مدت یک ماه بوده و در 15 ناحیه شهر هرات عملی می‌شود.

والی هرات یادآور شد این برنامه فقط مربوط ناحیه‌های داخل شهری بوده و خارج از شهر را دربر نمی‌گیرد.

وی از تمامی مردم هرات خواهان همکاری در اجرای طرح بزرگ امنیتی این ولایت شده و تاکید کرد که صبوری آنان سبب بهبود امنیت خواهد شد.

آقای رحیمی اشاره کرد که این طرح به امضا رسیده و ظرف روزهای آینده آغاز خواهد شد.

وی در ادامه به مسئولان حوزه‌های امنیتی و وکیلان گذر گفت در صورت وقوع هر گونه قتل، سرقت، اعمال تروریستی و آدم‌ربایی از کار برکنار شده و به دادستانی معرفی خواهند شد.

والی هرات می‌گوید یک تیم متخصص امنیتی چند روز پیش وارد هرات شده که آنان در حوزه غرب کشور فعالیت می‌کنند و تیم امنیتی دیگر که شامل وزیران می‌باشند، دو هفته دیگر به این ولایت سفر می‌کنند.

او همچنین از انتقال ترمینال‌های مسافربری به دروازه‌های شهر خبر داده و گفت از این پس موترهای بس مسافربری اجازه ورود به شهر را ندارند و مسافران را باید در دروازه‌های شهر پیاده کنند.

آقای رحیمی افزود در ورودی‌های شهر تمامی مسافران ولایت‌های دیگر شامل مردان و زنان در دروازه‌های شهر هرات تلاشی خواهند شد و برای این منظور نیروهای امنیتی زن در آنجا استقرار خواهند یافت.

این طرح به دنبال ناامنی‌های هفته‌های اخیر در هرات و انتقادهای شدیدی که به دنبال آن بالا گرفته، روی دست گرفته شده است.

 

محمد عظیم عزیزی

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.