با تمام توان به سمت تقویت وحدت اسلامی باید گام برداریم

,

در این دیدار که به منظور افزایش دوستی و پیوند میان علمای شیعه و سنی شکل گرفته بود، خلیفه صاحب نوین، تاکید بر اخوت اسلامی در لایه‌های مختلف جوامع مسلمان، به خصوص افغانستان داشت.

به گفته او: “خطرات دشمنان اسلام که سلاح نفاق را در دست دارند، همیشه دیده شده و بهترین ابزار برای مقابله با این خصم و دشمنی، وحدت مسلمانان است.”

وی بیان کرد پیشبرد وحدت اسلامی باید به شکل جدی صورت بگیرد و به صورت عملی دوستی میان شیعه و سنی برای مردم نشان داده شود.

این روحانی سرشناس همچنین در ادامه از شماری کشورهای اسلامی یاد کرد که نه تنها در آنجا برای این دین مقدس کاری نمی‌شود، بلکه بدیهیاتی از جمله حجاب هم در آن به چشم نمی‌خورد.

او در این مورد از برخی کشورهای عربی نام برد.

همچنین مولوی سیداحمد آخوندزاده، رئیس شورای اخوت اسلامی هرات در صحبت‌های خود گفت که برای استحکام وحدت، نیاز است علمایی همچون خلیفه صاحب نوین، بیشتر نقش بگیرند و از توان خود برای رسیدن به این هدف استفاده کنند که این خواسته با تائید و موافقت این روحانی روبرو شد.

به بیان او، وقتی مشترکات مسلمانان در اصول به فراوانی به چشم می‌خورد، دیگر جایی برای نفاق و دوری باقی نمی‌ماند و باید همگی به ریسمان امن الهی به صورت واحد چنگ بزنند.

در قسمتی دیگر، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید رضازاده، معاون شورای اخوت اسلامی هرات، مهمترین آثار وحدت میان مسلمانان را خنثی سازی نقشه‌های شوم دشمنان و وارد آوردن لطمه به “استکبار جهانی” عنوان کرد.

به گفته او: “در صورتی که دستان مسلمانان در دستان یکدیگر باشد، دیگر شاهد جنگ‌ها در کشورها و بلاد اسلامی نخواهیم بود.”

گفتنی است این دیدار در ادامه سلسله دیدارهای علمای شیعه و سنی به مناسبت میلاد پیامبراعظم(ص) و هفته وحدت اسلامی صورت گرفته بود.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.