بانک جهانی دو بسته کمکی به ارزش 85 ملیون دالر را برای افغانستان تصویب کرد

بانک جهانی اعلام کرد که هیات مدیره این بانک دو بسته کمک مالی بلاعوض به ارزش مجموعی 85 میلیون دالر را برای افغانستان تصویب کرده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24؛ بانک جهانی، امروز شنبه (22 قوس) در اعلامیه‌ای گفته که این کمک‌ها بخشی از بسته 393 میلیون دالری بانک جهانی و صندوق بازسازی افغانستان است که به هدف کاهش تاثیرات منفی بیماری کووید-19 در این کشور به مصرف خواهد رسید.

در اعلامیه آمده که 50 میلیون دالر این پول در بخش‌ تهیۀ آب ‌آشامیدنی، حفظ الصحه و حمایت‌های ساختاری افغانستان و 35 میلیون دالر آن در بخش “برنامۀ ملی میثاق شهروندی افغانستان” هزینه خواهد شد.

در این اعلامیه به نقل هینری کرالی، رییس دفتر بانک جهانی در افغانستان آمده است: “دسترسی به آب پاک، حفظ الصحه و خدمات اساسی یکی از ضروریات اصلی برای مقابله با بیماری‌های ساری مانند کووید۱۹ می‌باشد.”

پیش از این بانک جهانی تعهد کرده بود که 393 میلیون دالر را به هدف مبارزه با کووید-19و کاهش اثرات اقتصادی کووید-19 در چندین مرحله به افغانستان کمک خواهد کرد.

بانک جهانی در حالی از دو بستۀ کمکی‌اش به هدف کاهش تاثیرات منفی کووید-19 در افغانستان خبر می‌دهد که پیش از این وزارت صحت عامۀ افغانستان از آغاز شیوع موج دوم کروناویروس در این کشور خبر داده بود.

این وزارت گفته است که رقم مبتلایان کروناویروس در این کشور رو به افزایش است و در حال حاضر، آمار مجموعی واقعات مثبت این ویروس در افغانستان، نزدیک به 49 هزار نفر رسیده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.