باشندگان ولسوالی انجیل هرات حمایت شان را از دولت و روند صلح اعلام کردند

صدها تن از باشندگان ولسوالی انجیل هرات در یک همایش مردمی حمایت شان را از دولت و روند صلح در کشور اعلام کردند.

در این همایش فرمانده پولیس هرات، اعضای شورای ولایتی، بزرگان اقوام و اربابان محل هم شرکت داشتند.

به گزارش سایت خبری وطن24، غلام سنایی استانکزی، فرمانده پولیس هرات می‌گوید: اطلاعات کشفی نشان می‌دهد که اختلافات میان طالبان در شورای کویته و پشاور پاکستان به وجود آمده است.

وی بیان داشت مخالفان مسلح دولت در این شورا گفته دیگر انگیزه جنگ در افغانستان وجود ندارد و حاضر نیستند که بیشتر از این نبردها را در این کشور ادامه دهد.

او یادآور شد این گروه مانند گذشته علاقه‌ای به ادامه جنگ در افغانستان نداشته و خواهان صلح می‌‌‌باشند.

فرمانده پولیس هرات در جمع بزرگان ولسوالی انجیل اطمینان داد که صلح در کشور آمدنی است و برای همه شهروندان امیدوار کننده می‌‌‌باشد.

آقای استانکزی در ادامه تأکید کرد نقش بزرگان و موی سفیدان در تأمین امنیت بسیار مهم بوده و دولت بدون همکاری به چنین موفقیتی نمی‌‌‌رسد.

به گفته وی امنیتی که در ولسوالی انجیل هرات وجود دارد همه این دست آورد بزرگ کمک مردم این ولسوالی با نیروهای امنیتی می‌باشد.

این مقام بلند پایه نظامی هرات به افراد حاضر در این همایش مردمی وعده سپرد که نیروهای امنیتی با تمام توان از ارزش‌های مردم پاسداری کرده و در تأمین امنیت تلاش می‌کنند.

در همین حال فقیر احمد، یکی از باشندگان ولسوالی انجیل هرات می‌گوید: اطمیان کامل دارد که صلح در افغانستان آمدنی بوده و آرزوی چندین ساله مردم کشور برآورده خواهد شد.

وی علاوه کرد آمدن صلح در افغانستان نیازمند همکاری همه جانبه علما، شهروندان، اقوام و دیگر افراد می‌‌‌باشد.

این باشنده ولسوالی انجیل هرات از همه شهروندان کشور خواست در آوردن صلح همکاری‌های لازم را با دولت انجام داده تا خون ریزی در کشور متوقف شود.

افراد شرکت کننده هم در این همایش مردمی وعده سپردند که آماده همکاری با نظام جمهوری اسلامی افغانستان بوده و در تأمین امنیت هم با نیروهای امنیتی همکاری می‌کنند.

اگرچه روند مذاکرات میان دولت و طالبان بسیار طولانی شده اما مردم کشور امیدوار هستند که این گفتگوها دوباره از اثر گرفته شود و نتیجه آن یک صلح پایدار در کشور باشد.

روز گذشته هم رئیس زون غرب دولت در امور صلح در نشستی با فعالان مدنی هرات گفت به زودی مذاکرات میان دولت و طالبان در دوحه قطر از اثر گرفته خواهد شد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.