باشندگان فراه به صورت رایگان می‌توانند چشمان خود را درمان کنند

ریاست هلال احمر فراه اعلان کرده که به مدت 21 روز کمپاین تداوی امراض و عملیات‌های چشم را برای باشندگان این ولایت به صورت رایگان انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی میراحمد هاشمی ، رئیس هلال احمر فراه گفت که 335 تن از باشندگان این ولایت به مشکلات چشم دچار‌اند درمان و عملیات آنان حالا به صورت رایگان انجام خواهد شد.

به بیان وی، در این پروژه هفت داکتر خارجی و داکتران سه مرکز صحی برای معاینات چشم به مدت 21 روز کار می‌کنند.

او عنوان کرده که شهروندان فراه که مشکلات و بیماری‌های چشم دارند می‌توانند با مراجعه به محل صحی به صورت رایگان درمان شوند.

آقای هاشمی افزوده که تا کنون یازده عملیات چشم بر روی بیماران انجام شده و در حدود 120 تن از افراد که مشکلات چشمی داشتند مورد تشخیص و درمان قرار گرفته‌اند.

در ادامه، داکتر سمیع الله دانش، مدیر ولایتی پروژه درمان رایگان چشم گفت: «در این پروژه با توجه به امکانات موجود در تمامی زمینه‌ها به بیماران به صورت رایگان کمک می شود و هیچ امتیازی از آنان گرفته نمی‌شود‌».

از سویی هم، یک تن از بیماران به نام عبدالرحیم می‌گوید: «قبلاً به داکتر چشم مراجعه کرده بودم، اما به دلیل مشکلات اقتصادی نتوانستم تا درمان بعدی چشمم را انجام دهم».

وی علاوه کرد به محض اطلاع این پروژه خود را به مرکز صحی درمان رایگان چشم رسانده و رایگان تداوی شدم.

با این حال فیض محمد (۵۶) ساله می‌گوید که پنج سال است که به بیماری پرده چشمی مبتلا است. او با ابراز خرسندی از تطبیق این پروژه گفت که یکبار به داکتر چشم رفته اما به دلیل مشکلات اقتصادی نتوانسته چشم‌های خود را درمان کند.

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.