ایجاد کمیته همانگی میان رسانه‌ها و حکومت در فراه

مسئولان کمیته مصئونیت خبرنگاران در غرب افغانستان در سفری به ولایت فراه کمیته همانگی میان حکومت و رسانه‌ها را به هدف ارتباط بیشتر خبرنگاران و مقامات در این ولایت ایجاد کردند.

به گزاری خبرگزاری وطن24، شمیل احمد مشعل، مسئول کمیته مصوونیت خبرنگاران در حوزه غرب کشور راجع به هدف ایجاد کمیته وهماهنگی میان مسئولین و خبرنگاران گفت: « این کمیته برای از بین بردن فواصل میان حکومت و خبرنگاران بوده تا در زمینه پوشش اخبار و حقایق گویی برای مردم تسهیلات ایجاد گردد.»

به گفته آقای مشعل، این کمیته باید در هر ماه نشست‌های هماهنگی برگزار کند و در آن به چالش‌های فرا راه خبرنگاران برداخته و حل شود.

او عنوان کرد که این کمیته در ۲۰ ولایت افغانستان اخیراً ایجاد شده و در ولایات دیگر هم بزودی ایجاد خواهد شد.

در همین حال، مولوی عبدالحی سباوون، رئیس اطلاعات و فرهنگ فراه ایجاد این کمیته و برگزاری این چنین نشست‌ها را در ولایت فراه مثبت دانسته و بیان کرد که ادامه این روند به بهبود وضعیت رسانه‌ها و انتشار حقایق کمک و تسهیلات ایجاد می‌کند.

او گفته که برای هیچ خبرنگار و مسئول رسانه‌ای در این ولایت از سوی نظام ا.ا چالش ایجاد نشده، بلکه همواره در عرصه‌های مختلف از رسانه‌ها حمایت صورت گرفته است.

آقای سباوون علاوه کرد که خواست ما همواره از رسانه‌ها این بوده تا مطابق اصول و طرز العمل‌های ا.ا فعالیت‌های رسانه‌ای انجام دهند.

در ادامه وی گفت که ریاست اطلاعات و فرهنگ فراه آماده هر نوع اطلاع رسانی خبرهای روزمره برای خبرنگاران این ولایت بوده و اما برای هیچکس اجازه داده نمی‌شود تا مخالف حقایق و اصول ا.ا فعالیت رسانه‌ای داشته باشد.

باید گفت که کمیته‌ هماهنگی میان رسانه‌ها و حکومت بمنظور بیان حقایق بموقع، تسهیل در امور اطلاع رسانی خبرنگاران و از بین بردن فواصل میان خبرنگاران و مسئولان در این ولایت، ایجاد گردید.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.