اوضاع امنیتی هرات نگران کننده است/باید برای خت این بحران تلاش شود

شماری از فعالان مدنی و باشندگان هرات در یک نشست خبری به دلیل ناامنی‌ها در داخل شهر و ولسوالی‌ها ابراز نگرانی کردند.

به گزارش سایت خبری وطن24، محمد آصف یوسفی، یکی از برگزار کنندگان این برنامه می‌گوید: هدف این نشست خبری شان تغییر و بهبود وضعیت امنیتی و اجتماعی این ولایت می‌‌‌باشد.

وی بیان داشت در یک سال اخیر ترور، سرقت و ناامنی‌ها به شدت افزایش پیدا کرده و ادامه این چنین وضعیت برای باشندگان هرات قابل قبول نمی‌‌‌‌باشد.

او یادآور شد نسبت به هر زمان دیگر جنگ‌ها در ولسوالی‌ها افزایش پیدا کرده و ساحه تحت حاکمیت مخالفان مسلح دولت با گذشت هر روز بیشتر می‌‌‌شود.

افراد اشتراک کننده در این نشست خبری هشدار دادند در صورتی که حکومت مرکزی در مورد وضعیت امنیتی این ولایت بی‌تفاوت باشد، ناامنی‌ها بیشتر خواهد شد.

محمد کریم، یکی دیگر از باشندگان هرات هم می‌گوید: با افزایش ناامنی‌ها علاوه بر طالبان گروه‌های مسلح زیادی به وجود آمده و این چنین گروه‌ها برای امنیت این ولایت خطر ساز می‌‌‌باشد.

وی از مردم خواست در چنین شرایط باید در کنار دولت ایستاده و با تمام قدرت از حکومت حمایت کرده و اجازه ناامن شدن هرات را برای گروه‌های مختلف ندهند.

در همین حال جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید: اداره محلی با تمام توان در تلاش است تا امنیت بهتری را برای باشندگان این ولایت تأمین کند و به هیچ گروهی هم اجازه ناامن کردن شهر و ولسوالی‌ها را نمی‌‌‌دهد.

او افزود کسانی که از وضعیت بد امنیتی معترض هستند به اداره محلی طرح‌های شان را برای بهبود امنیت بهتر ارائه کنند.

آقای فرهاد گفت کسانی که امروز در این نشست خبری از ناامنی‌ها انتقاد داشتند حتی یک بار هم به اداره محلی نیامده و شکایت‌های شان را شریک نکردند.

در این اواخر افزایش ناامنی‌‌‌ها در شماری از ولسوالی‌های هرات و داخل شهر باشندگاه این ولایت را به شدت نگران کرده و مردم خواهان تأمین امنیت درست از طرف مسئولان امنیتی هستند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.