اهل تشیع و اهل تسنن در کنار هم در مراسم عزاداری امام حسین(ع) شرکت کردند

مراشم عاشورای حسینی در بکرآباد هرات با حضور جوانان و نوجوانان اهل تشیع و تسنن در کنار هم در سایه امنیت به صورت باشکوهی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، محمد جواد رجب زاده، مدیر مدرسه علمیه صادقیه هرات می‌گوید: عاشورا فقط مربوط به یک قوم خاص نمی‌‌باشد باید هم اهل شییع و اهل تسنن از این حماسه جاویدان تجلیل کنند.

وی بیان داشت: باید عاشورای حسینی نسبت به هر زمان دیگر به صورت با شکوه گرامی داشت شود تا نسل‌های آبنده هم از این قیام در زندگی خود درس بگیرند.

او خاطر نشان کرد: قیام حضرت ابا عبدالله حسین (ع) تا قیامت جاویدان خواهند ماند و پرچم امام حسین (ع) برای همیشه برافراشته خواهد بود.

حجت السلام و المسلمین آقای رجب زاده در ادامه گفت: کسانی که در کشور سوئیدن و دانمارک قرآن کریم را آتش زده اند، این کارشان نشان دهنده ضعف آنها می‌باشند.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه هرات افزود: آنهایی که قرآن کتاب آسمانی را به آتش می‌کشند بدانند که هیچ ضربه ای به دین مقدس اسلام وارد نخواهد شد بلکه اراده مسلمانان نسبت به هر زمان دیگر قویتر خواهد شد.

در همین حال جواد صالح مسئول رسانه ای ستاد بکرآباد می‌گوید: «حضور مردم با گذشت هر سال در ایام عاشورا بیشتر می‌شود نتها اهل تشیع بلکه اهل تسنن هم در کنار عزاداران حسینی در این حماسه بزرگ شرکت می‌کنند».

وی اضافه کرد که امسال هم مانند سال های گذشته حضور مردم به صورت بسیار با شکوه بوده و شرکت جوانان و نوجوانان قابل تقدیر میباشد.

این در حالی است که برنامه‌های بزرگی هم به مناسبت روز عاشورا در شهرک جبرئیل ولایت هرات برگزار شد.

در این مراسم جمع‌های بزرگ از هیئت‌های عزاداری به گلزار شهدای جبرئیل تجمع کردند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.