انتقاد تاجران از برنامه روند نوبت داخلی؛ ادامه این روند تجارت افغانستان را به رکود بزرگ رو به رو خواهد کرد

تاجران و سرمایه گذاران ولایت هرات و دیگر ولایت‌های افغانستان در نشستی از برنامه روند نوبت داخلی انتقاد کرده و خواستار حل این موضوع از سوی مسئولان امارت اسلامی شدند.

آنان گفته‌اند با اجباری شدن برنامه روند نوبت داخلی قیمت انتقال کالاها از ولایت هرات به ولایت‌های دیگر افزایش دو برابری یافته و این برنامه باعث رکود تجارت در افغانستان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حمیدالله خادم، رئیس اتاق صنایع و معادن هرات گفت که این پروسه باعث رکورد تجارت هرات و حتی افغانستان می‌شود.

به گفته آقای خادم، با اجرای شدن این برنامه از شش ماه گذشته در افغانستان کرایه انتقال فی تُن بار از هرات به کابل از دو هزار و 500 افغانی به پنج هزار افغانی رسیده است.

رئیس اتاق صنایع هرات بیان کرد این پروسه به ضرر مردم، حکومت، تاجران و سرمایه گذاران افغانستان است.

آقای خادم افزود ادامه این پروسه باعث توقف تمامی فعالیت‌های تجارتی تاجران و سرمایه گذاران خواهد گردید به همین منظور تاجران و سرمایه گذاران افغانستان از حکومت تقاضای توقف این پروسه به زودترین فرصت را کردند.

از سویی هم، نثاراحمد الیاس، سخنگوی والی هرات در صحبت با خبرگزاری وطن24 گفت: «مسئولان محلی هرات به مشکلات تاجران در زمینه روند نوبت داخلی رسیدگی کردند و این مشکل برطرف شده است».

سخنگوی والی هرات تاکید کرد که حکومت از هیچ تلاشی برای ایجاد سهولت به مردم دریغ نخواهد کرد.

با این حال، پروسه روند نوبت از سوی وزارت ترانسپورت کشور ایجاد شده و برای اولین بار در هرات و نیمروز اجرایی شده است.

گفته شده در این برنامه انتقال کالا‌ها توسط موترهای باربری افزایش یافته و همچنین در این برنامه مواد و کالاها در مدت زمان زیاد از یک ولایت به دیگر ولایت انتقال می‌یابد.

 

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.