امسال 30 هزار تن از افغانستان به مراسم حج شرکت می‌کنند

سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف امارت اسلامی در کنفرانس مطبوعاتی در مرکز رسانه‌های حکومت با بیان این که امسال ۳۰ هزار تن از افغانستان برای ادای مناسک حج عازم عربستان سعودی خواهند شد و مصارف هر حاجی امسال ۳۴۰ هزار افغانی در نظر گرفته شده‌است.

خبرگزاری وطن24 – نورمحمد ثاقب، سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف امروز (یک‌شنبه، ۱۰ ثور)، طی کنفرانس مطبوعاتی گفت: «این سهمیه بر اساس تقاضای حجاج تنظیم گردیده که در آن عام مردم، مجاهدین، کارمندان ادارات امارتی، ورثه شهدا و معلولین و مهاجرین را شامل می باشند.»

به گفته او تمامی مجتمع‌های حجاج در سطح زون ها ترمیم و تجهیز گردیده، ضمن عقد قرارداد با شرکت هوایی کام ایر، امسال از چهار زون (کابل، هرات، بلخ و قندهار) پروازها انجام خواهد شد.

سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف می گوید تسهیلات لازم از قبیل اسکان، سه وقت غذا و ترانسپورت هم در مکه و مدینه برای حجاج در نظر گرفته شده و قرار است اولین پرواز حجاج به تاریخ ۱ جوزا سال روان از خاک افغانستان به عربستان سعودی صورت گیرد.

نور محمد ثاقب افزود با راه اندازی پروسه رقابتی در سطح ۳۴ ولایت کشور، معلمین شایسته و با درایت جذب گردیده که امسال مجموعا ۶۵۲ معلم حجاج را همراهی می‌کنند و برای ۴۵ حاجی یک معلم تعیین خواهد شد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.