امریکا در مسیر دشمنی با افغانستان است

سرپرست وزارت دفاع کشور گفته است که خواسته‌‌های مغایر قوانین اسلامی در افغانستان پذیرفتنی نیست و جامعه جهانی به مسایل داخلی کشور دخالت نکند.

به گزارش خبرگزرای وطن24، ملا محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع کشور در مصاحبه تلویزیونی با طلواع نیوز می‌گوید: «خواسته‌های مغایر قوانین اسلامی در افغانستان هرگز پذیرفته نمی‌شود و برخی از خواسته‌های جامعه جهانی مغایر شریعت اسلامی و فرهنگ افغانستان است که برای حکومت سرپرست قابل پذیرش نیست».

او عنوان کرد که تشکیل دولت فراگیر مسائل آموزشی و آزادی بیان از مسائل داخلی افغانستان است و جهان نباید در این گونه مسائل دخالت کند.

وی ادامه داد که آمریکا در مسیر دشمنی با حکومت سرپرست افغانستان در حرکت است و از آمریکا می‌خواهیم که از دخالت در مسائل داخلی افغانستان دست بر دارد.

او عنوان کرد افغانستان یک کشور مستقل و آزاد است، باید در بخش‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آزادی خود را داشته باشد و آمریکا نباید تلاش کند که افغانستان را تحت کنترل خود نگه دارد و یا اهداف خود را بر آن اجرا کند.

سرپرست وزارت دفاع گفت: «افغانستان یک کشور مستقل و آزاد است، باید در بخش‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آزادی خود را داشته باشد و آمریکا نباید تلاش کند که افغانستان را تحت کنترل خود نگه دارد و یا اهداف خود را بر آن اجرا کند».

به گفته وی، حکومت سرپرست خواهان نبرد و درگیری با هیچ کشوری به ویژه با کشورهای همسایه افغانستان نیست و خواهان داشتن روابط خوب با تمامی کشورهاست و هرگز اجازه نمی‌دهیم تا از خاک افغانستان علیه کشورهای جهان استفاده شود.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.