افغان‌ها تا زمانی که بخواهند نیروهای خارجی در کنارشان خواهند بود

به گزارش خبرگزاری وطن24، اسکات میلر، فرمانده کل نیروهای خارجی مستقر در افغانستان امروز در یک نشست خبری در هرات گفت: نیروهای خارجی پشتیبان و همکار با افغان‌ها خواهند بود و تا زمانی که احتیاج و خواست آنان باشد، افغانستان را ترک نخواهند کرد.

او تأکید کرد که نیروهای خارجی در کنار تأمین امنیت، در بخش آموزش قوای امنیتی و دفاعی افغان فعالیت خواهند کرد.

فرمانده نیروهای خارجی مستقر در افغانستان همچنین تاکید کرد نیروهایی که در تلفات غیرنظامیان مقصر هستند، شناسایی و مجازات خواهند شد و از این پس نیز تلاش می‌شود که تلفات ملکی تا حد امکان کاهش یابد.

در این نشست خبری، معاون وزارت دفاع، معین ارشد امنیتی وزارت داخله، والی هرات و رئیس شورای ولایتی این ولایت نیز حضور داشتند.

یاسین ضیا، معاون وزارت دفاع کشور هم گفته حتی یک وجب از خاک کشور هم برای طالبان و دیگر گروه‌های مخالف مسلح دولت واگذار نخواهد شد.

او یادآور شد طالبان در میدان‌های نبرد توانایی مقابله با نیروهای امنیتی را ندارند و به همین علت دست به وارد کردن تلفات به افراد ملکی زده و تبلیغات منفی را نیز علیه دولت به راه می‌اندازند.

همچنین خوشحال سعادت، معین ارشد امنیتی وزارت دفاع کشور گفت: باید مردم همکار و همراه با نیروهای امنیتی در دفاع از خاک خود تلاش کنند.

او بیان داشت که دولت افغانستان توانایی استقرار نیرو در تمامی نقاط و روستاهای کشور را ندارد بنا بر این مردم خود باید حافظ خانه و مناطق خود باشند.

عبدالقیوم رحیمی، والی هرات نیز در نشست خبری امروز در رابطه با عملیات اخیری که در ولسوالی‌های شرقی هرات راه‌اندازی شد و فرماندهی آن را به عهده داشت، گفت: تلفات سنگینی به طالبان وارد شد و چند فرمانده آنان نیز از بین رفت و افراد برجسته آنان نیز زخمی شدند.

او تاکید کرد با آن که حکومت افغانستان به دلیل صلح و برخی ملاحظات، رویه‌ای نرم را در قبال دشمنان دارد اما هرگز اجازه نخواهد داد تا کسی ذره‌ای از خاک آن را از خود کند.

والی هرات گفت اگر طالبان و دیگر گروه‌های مخالف مسلح دولت دست از دشمنی با حکومت برندارند، سرنوشت تلخی منتظرشان خواهد بود.

در اخیر نشست کامران علیزایی، رئیس شورای ولایتی هرات هم اقدام حکومت و والی این ولایت را در عملیات اخیر ولسوالی‌های شرقی ستود اما تأکید کرد که امنیت دائمی برقرار شود.

وی به استقرار دائمی نیروها در تمام نقاط به ویژه در مناطق آسیب‌پذیر تاکید کرد.

در حالی نشست امنیتی با حضور مقام‌های ارشد امنیتی در هرات برگزار شد که بسیاری از مناطق غربی کشور درگیر نبرد سخت هستند.

هم اکنون بخش‌های زیادی از ولایت‌های غور، بادغیس و فراه درگیر نبرد میان طالبان و نیروهای دولتی می‌باشند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.