افزایش 31 درصدی عواید مستوفیت هرات

مسئولان در ریاست مستوفیت ولایت هرات می‌گویند که عواید این اداره طی سال جاری 31 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری وطن 24، همایون توخی، آمر عواید مستوفیت هرات می‌گوید که عواید این اداره نسبت به ۱۱ ماه سال گذشته، ۳۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به بیان آقای توخی، در ۱۱ ماه سال جاری به مقدار ۲ میلیارد و ۵۸۱ میلیون و ۵۹۲ هزار افغانی این اداره مالیات جمع آوری شده است.

وی علاوه کرد که اداره مستوفیت هرات در ۱۱ ماه سال جاری، جمع آوری مبلغ ۳۸۶ میلیون و ۵۶۷ هزار افغانی عواید را پیش بینی کرده بودند که مقدار عواید جمع آوری شده، ۱۷.۶ درصد تزییدی را نسبت به عواید تعیین شده نشان می‌دهد.

او افزود کرد که این اداره ۳۱ هزار دربند دکان را در این ولایت بر اساس نورم جدید، تعیین و تثبیت مالیات کرده است.

آمر عواید مستوفیت گفت که هدف از تثبیت مالیات بر اساس نورم جدید، تطبیق قوانین و طرزالعمل‌ها بصورت یک‌سان و تاکید بر اصل عدالت مالیاتی و شفافیت بوده است.

آقای توخی بیان داشت که برای وضع مالیات بر کسبه شهر هرات و ولسوالی‌های پانزده گانه این ولایت، هشت معیار؛ نوع خدمات، نوع جنس، خدمات دکان، موقعیت، فروشات، تراکم مشتری، سرمایه دکان و مقدار کرایه دکان در نظر گرفته می‌شود.

او در ادامه اظهار داشت که وضع مالیات سنگین بر دکان‌ها را رد کرده و بیان داشت: گرفتن مالیات بر اساس قوانین و معیارات تعیین شده برای کسبه، توسط این اداره تعیین و جمع آوری می‌شود.

هرات در غرب افغانستان، با داشتن دو گمرک بزرگ از جمله ولایات‌های می باشد که بیشترین در آمد مالی را در کشور دارد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.