افزایش علاقه‌مندی مردم هرات به اخذ جواز رانندگی

مدیریت ترافیک هرات از افزایش علاقه‌مندی مردم به اخذ جواز رانندگی خبر داده و می‌گوید طی هر هفته بالغ بر 200 تن از این مرکز جواز رانندگی اخذ می‌کنند.

ذبیح‌الله اکبری، مدیر ترافیک هرات به خبرگزاری وطن24 گفت: «روزانه ده‌ها تن در صنف‌های آموزشی مدیریت ترافیک هرات مصروف آموزش هستند و این روند از یک سال به این طرف بدون محدودیت ادامه داشته است.»

به‌گفته او، در سال روان بیش از چهار هزار سند رانندگی برای داوطلبان اخذ جواز بعد از طی مراحل آموزش نظری و عملی توزیع شده است.

وی گفت، از این رهگذر اضافه‌تر از 40 میلیون افغانی عواید به دست آمده است.

از جانبی‌هم، قاری امید منتقم، مسئول توریع جواز رانندگی مدیریت ترافیک می‌گوید: «علاقه‌مندی مردم به اخذ جواز افزایش داشته و طی هر هفته بیشاز 200 جواز برای کسانی که از آموزش موفق بیرون شوند، توزیع می‌شود.»

او گفت صنف‌های آموزشی فعال‌تر از گذشته و با تدریس استادان مسلکی ادامه دارد.

از سویی‌هم، مدیر ترافیک هرات از اجباری کردن اخذ جواز برای آن‌عده افرادی خبر می‌دهد که در گذشته بدون داشتن سد رانندگی در سطح شهر و شاهراه‌ها فعالیت داشتند.

آقای اکبری می‌گوید: «در چک‌پاینت‌ها نیروهای امنیتی کسانی که بدون جواز بودند را به این اداره معرفی کردند و به آنان بر بنیاد قانون برخورد شده است. او علاوه کرد، این طرح هم خیلی از باشندگان هرات را مجبور کرد تا برای نظم بهتر شهری جواز رانندگی اخذ کنند.»

این درحالی است که در سال‌های گذشته شمار زیادی از رانندگان سطح شه بدون داشتن جواز رانندگی فعالیت می‌کردند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.