افزایش صادرات گیاهان طبی هرات به خارج از کشور

اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات از افزایش صادرات گیاهان طبی این ولایت خبر می‌دهد.

نباتات طبی صادر شده شامل، زیره سیاه و سفید، تخم لنگاش، شیرین‌بویه، کُنجد، خاکشیر، هلیله، تخم ریحان و غیره گیاهان طبی می‌باشند.

به گزارش سایت خبری وطن24، اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات در اعلام کرده: در سال 1398 نزدیک به 20 هزار تُن نباتات طبی که ارزش آن بیشتر از 21 میلیون دالر آمریکایی می‌باشد به خارج از افغانستان صادر شده است.

بر بنیاد اعلامیه اداره تجارت هرات، این رقم در سال 99 به مقداری 36 هزار تُن که معادل 40 ملیون دالر امریکایی می‌شود افزایش یافته است.

این آمار یعنی در سال 1399 نسبت به سال قبلی صادرات گیاهان دارویی در هرات تا نزدیک به دو برابر افزایش را به دنبال داشته است.

مسئولان این ادراه هم از تفاوت 16 هزار تُنی صادرات گیاهان دارویی در سال 99 نسبت به سال 98 خبر می‌دهند و آنرا رشد چشم گیری در روند افزایش صادرات این نباتات در ولایت هرات قلمداد می‌کنند.

طبق گفته‌ی اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات این اقلام دارویی بیشتر به کشورهای اروپایی، عربی، ترکیه و هندوستان صادر شده است.

با این حال، اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات چندی قبل هم از افزایش صادرات اقلام و میوه‌جات خُشک افغانستان در سال 99 نسبت به سال 98 خبر داده بود.

 

 

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.