افزایش درگیری‌ها در غور باعث آواره شدن 1500 خانواده به مرکز این ولایت شده است

در پی درگیری‌های بین دولت و طالبان و سقوط اکثر ولسوالی‌های غور به دست طالبان، نزدیک به 1500 فامیل به شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت بیجا شده‌اند.

عبدالروف غفوری، آمر ریاست مهاجرین غور به سایت خبر ی وطن24 گفت: با افزایش درگیری‌ها و سقوط ولسوالی‌ها به دست طالبان شماری زیادی از خانواده‌های متاثر از جنگ به مرکز شهر پناه آورده‌اند.

به بیان وی تا کنون  به تعداد 1500 فامیل از ولسوالی‌های مختلف غور به شهر فیروزکوه آمده و وضعیت برخی از این خانواده‌ها بنابر کمبود جای و مکان مناسب نمی‌باشد.

به گفته غفوری، همچنین با افزایش میزان جنگ و درگیری‌ها موسسات کمک کننده کمتر تمایل به فعالیت در غور دارند و این مساله باعث شده کمک‌های نسبتا اندکی به این خانواده‌ها صورت بگیرد.

وی اضافه می‌کند از میان 1500 فامیل تازه آمده به فیروزکوه، تا کنون 500 خانوار شان سروی و کمک شده و باقی مانده تا کنون سروی نشده است.

او گفت در روزهای آینده روند سروی این فامیل‌ها هم ادامه خواهد یافت اما کمبود موسسات و کمک‌ها اندکی این روند را با تاخیر مواجه کرده است.

این درحالیست که قبل از بیجاشدن این 1500 فامیل هم در شهر فیروزکوه، صدها خانواده بی‌جاشده حضور داشتند.

رئیس مهاجرین غور می‌گوید بعضی کمک‌های اولیه سهم این خانواده‌ها جهت جلوگیری از پیش‌آمد بحران به فامیل‌های تازه آواره شده توزیع شده است.

به گفته وی با پادرمیانی بعضی بزرگان محلی، برخی از این خانواده‌های بیجا شده قبلی به مناطق شان تحت حاکمیت طالبان بازگشتند.

در سال روان در کشور به علت افزایش خشونت‌ها، هزاران فامیل در ولایت‌های مختلف کشور از خانه‌های شان بیجاشده و کوله‌باری مهاجرت را بستند.

این خانواده‌ها بعضا به خارج از کشور هم مهاجر شده‌اند.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.