افتتاح پیشرفته ترین دستگاه تولید آکسیجن در شفاخانه شهید بسیم در هرات

دستگاه تولید آکسیجن در شفاخانه شهید بسیم واقع در منطقه شیدایی هرات به ارزش بیش از ۷۰ هزار دالر با حضور مقامات صحت عامه این ولایت افتتاح گردید.
به گزارش خبرگزاری وطن۲۴، داکتر محمد آصف کبیر، معاون صحت عامه هرات می‌گوید: این دستگاه تولید آکسیجن در شفاخانه شهید بسیم با همکاری مالی موسسه “هلپ کورداید” آماده بهره برداری میباشد.
وی یبان داشت این دستگاه در هر دقیقه توانایی تولید “یک هزار و ۲۰۰” لیتر آکسیجن را دارد.
او افزود با نصب این دستگاه تولید آکسیجن در شفاخانه شهید بسیم در حد متوسط برای 100 مریض آکسیجن داده می‌تواند.
به گفته آقای کبیر اگر کرونا دوباره افزایش پیدا کند و وضعیت حتی پنج برابر هم وخیم شود این دستگاهی که امروز افتتاح شده توانایی تولید آکسیجن را بازهم برای بیماران به اندازه کافی دارد.
وی اضافه کرد در شفاخانه رازی هم پنج دستگاه تولید آکسیجن وجود دارد که این شفاخانه به دلیل نبود بیماران کرونایی اکنون تعطیل می‌باشد.
معاون صحت عامه هرات در ادامه گفت هم اکنون ۲۲ بیمار کرونایی در شفاخانه  رازی وجود دارد اما وضعیت شان نگران کننده نیست.
به گفته مسئولان صحت عامه هرات وضعیت کرونا در این ولایت نگران کننده نبوده و اگر هم وضعیت وخیم شود این اداره توانایی خدمت رسانی بهتر از گذشته را دارند.
در همین حال داکتر عبدالمنان آزادمنش، مسئول شفاخانه شهید بسیم در هرات می‌گوید: به دلیل کاهش بیماران کرونایی فقط همین شفاخانه در حوزه غرب فعال بوده که خدمات رسانی می‌کند.
او تأکید کرد دستگاه‌های پیشرفته طبی در این شفاخانه موجود بوده و وضعیت کرونا را تحت کنترول دارند.
به گفته آزادمنش در اوج بیماری کرونا در این شفاخانه تا ۱۸۰ مریض هم بستری بوده و با تجربه از گذشته در آینده آمادگی‌های بهتر را دارند.
وی خاطرنشان کرد اگر ویروس کرونا دوباره افزایش پیدا کند با نصب این دستگاه و دستگاه‌های دیگری که در شفاخانه‌ها وجود دارد نیازمندی شهر هرات از کمبود آکسیجن را بطرف می‌کند.
در زمان شیوع بیماری کرونا در هرات و دیگر ولایت افغانستان به دلیل نبود دستگاه‌های تولید آکسیجن در کشور، دولت سابق افغانستان با هزینه‌های بسیار زیاد آکسیجن را از کشورهای همسایه خریداری می‌کرد اما با آن هم پاسخگوی بیماران کرونایی در داخل کشور نبود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.