افتتاح سه کارخانه تولیدی به هزینه نزدیک به 10 ملیون دالر در شهرک صنعتی هرات

سه خط تولید مواد غذایی در دو کارخانه در شهرک صنعتی هرات با هزینه نزدیک به 10 ملیون دالر با حضور والی، وزیر صنعت و تجارت کشور و رئیس صنایع و معادن این ولایت افتتاح شد.

قابل از ذکر است که این سه خط تولید شامل کارخانه پنیر، آیسکریم و بیسکویت می‌باشند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حمیدالله خادم، رئیس صنعت و معادن هرات می‌گوید: پنیر این ولایت برای نخستین بار به شکل امتحانی وارد بازار می‌شود اگرچه تا کنون به گونه صد در صد فعال نشده است.

او گفت دو کارخانه‌‌ای که امروز افتتاح شده و یکی دیگر هم در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد که زمینه کار برای 500 تن فراهم می‌‌‌شود.

رئیس صنایع و معادن هرات افزود میزان سرمایه گذاری در این سه کارخانه 10 میلیون دالر است.

او یادآور شد امیدواری زیادی برای توسعه صنعت وجود دارد و مردم هم علاقمند سرمایه گذاری هستند.

به گفته وی هم اکنون 170 فابریکه در شهرک صنعتی فعال بوده و 130 کارخانه دیگر هم غیرفعال می‌‌باشد.

در همین حال نثار احمد فیضی غوریانی، وزیر صنعت و تجارت کشور در سفرش به هرات می‌‌گوید: هم اکنون 41 یک قلم کالا تولیدات خود افغانستان بوده که از این لحاظ کشور خود کفا شده و حتی به کشورهای دیگر صادر می‌‌شود.

او افزود این وزارت برنامه‌‌‌های بزرگی را برای رشد صنعت در کشور داشته که در این زمینه دونرها و بانک جهانی هم همکاری می‌کنند.

آقای غوریانی گفت از پنج برنامه پیشنهادی این وزارت به بانک جهانی دو برنامه آن از طرف این بانک پذیرفته شده است.

وزیر صنعت و تجارت کشور بیان داشت این دو برنامه از جمله اشتغال زایی برای جوانان و خانم‌ها می‌‌‌باشد.

وی در ادامه تأکید کرد اگرچه میزان سرمایه گذاری نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده و دلیل آن هم تحدیدات امنیتی بوده اما با آن هم علاقمندی زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد.

او اطمینان داد که این وزارت با تمام توان از سرمایه گذاران، رشد صنعت و سرمایه گذاری در کشور حمایت می‌کند.

از سویی هم سیدعبدالوحید قتالی، والی هرات می‌‌‌گوید: با اتاق صنعت این ولایت گفتگو شده تا جلو واردات مشابه گرفته شود و تلاش‌های هم در این زمینه صورت گرفته اما کافی نیست.

وی گفت در کناره چالش‌های موجود تلاش دارد که برای باشندگان این ولایت زمینه کار فراهم شود.

والی هرات بیان داشت امید دولت به سکتور خصوصی بوده و موفقیت‌های هم حاصل شده و شمار زیادی از افراد هم اکنون در شهرک صنعتی مصروف کار هستند.

صنعت کاران در هرات همیشه نگرانی‌های شان وارد کردن تولیدات مشابه بوده و خواست شان از حکومت جلوگیری کالاهای مشابه می‌‌‌باشد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.