اعمار 50 خانه از سوی مردم بغلان برای زلزله‌زدگان هرات

مسئولان کمیسیون رسیدگی به زلزله‌زدگان هرات می‌گویند در ادامه ساخت خانه‌ها برای مردم آسیب دیده از زلزله در این ولایت، 50 خانه دیگر در ولسوالی زنده جان این ولایت تکمیل شده و برای مردم تسلیم داده شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی احمدالله متقی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات و سخنگوی کمیسیون رسیدگی به زلزله زدگان هرات گفت که این خانه‌ها به گونه‌ی اساسی و تحت نظارت کمیسیون مذکور از سوی مردم ولایت بغلان اعمار شده است.

او افزوده که در پهلوی این خانه‌‌ها، تشناب‌های معیاری و همچنان چاه آب آشامیدنی نیز برای خانواده‌های آسیب دیده در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون رسیدگی به زلزله زدگان هرات تصریح کرد که در سلسله اعمار خانه‌ها برای زلزله زدگان جریان دارد و اکنون نزدیک به 4000 خانه در حال اعمار می‌باشد.

او اضافه کرد که کمیسیون رسیدگی به زلزله‌زدگان هرات، در هفته چندین بار خانه‌های اعمار شده را برای مردم تسلیم می‌کند.

از سویی هم، مولوی شمس الدین، باشنده بغلان و مسوول ساخت این خانه‌ها گفت: «ما برای کمک به زلزله زدگان هرات به این ولایت آمده بودیم اما زمانیکه ساحه را بازدید کردیم، مردم به سرپناه و خانه ضرورت داشتند و ما هم تصمیم به ساخت ‌خانه‌ها کردیم».

هزینه مجموعی ساخت این 50 باب خانه به همراه دو مسجد نزدیک به 41 میلیون افغانی برآورده شده است.

با این حال، پیش از این چندین شهرک دیگر برای زلزله‌زدگان هرات ساخته و به مردم تسلیم داده شده است.

با این وجود، هنوز هم برخی از خانواده‌های زلزله‌زده در برخی از مناطق هرات بی سرپناه بوده و منتظر خانه‌های وعده داده شده از سوی حکومت می‌باشند.

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.