اسلام کسب علم را بر مرد و زن فرض کرده است

مسوولان مرکز تحقیقاتی و توسعه‌یی آسیا نشستی را زیر عنوان” گفتمان افغانستان، معارف ، تحصیلات عالی و فقر” در کابل برگزار کرده و هدف آنرا جمع آوری نظریات متخصصین به منظور بیرون رفت از چالش‌های موجود اقتصادی، تحصیلی و تعلیمی در افغانستان، عنوان کردند.

عبدالفتاح حکیمی رییس مرکز تحقیقاتی و توسعه‌یی افغانستان گفته که: “ما یک چتر را ایجاد کردیم تا نظریات متخصصین را به منظور بیرون رفت از چالش‌های اقتصادی، تحصیلی و تعلیمی افغانستان جمع آوری کرده آنرا با مسوولان شریک سازیم.”

دراین نشست، شیخ احمد شهید خیل، معین وزارت معارف گفت: انسان ها در هر عرصه زندگی خویش نیاز به علم و دانش دارند که کسب آن تضمین کننده پیشرفت و ترقی جامعه است.

وی با بیان اینکه باید تمام اقشار جامعه به شمول زنان به علم دست رسی داشته باشند گفت: انسان در زندگی فردی، اجتماعی دنیوی، اخروی و مدنی به علم و دانش ضرورت دارد.

از جانبی‌هم، مقامات امارت اسلامی اعلام کرده که روی بازگشایی مکاتب دخترانه تلاش‌ها جریان دارد و در آینده نزدیک مکاتب باز خواهد شد.

حافظ انس حقانی، عضو ارشد امارت اسلامی هم روز گذشته با اشاره به فقر و بیکاری در کشور گفته که بی‌سوادی یکی از عوامل اصلی فقر در کشور است.

وی تاکید کرده که بعد از اصلاح وضعیت اقتصادی روی سواد مردم هم کار خواهد شد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.