اسراییل زیر آتش ایران رفت؛ «هرگونه اشتباه از سوی اسرائیل پاسخ قوی‌تر در پی دارد»

بی‌سابقه‌ترین حمله علیه رژیم اسرائیل شب گذشته از خاک ایران انجام شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران طی بیانیه‌ای اعلام کرد که با بیش از 300 پهپاد و موشک خاک اسرائیل را هدف قرار داده است.

در بیانیه سپاه آمده که این «تنبیه» به دلیل حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در دمشق و به شهادت رساندن فرماندهان ایرانی انجام شده است.

ایران گفته در صورت حمله مجدد از سوی رژیم صهیونستی حمله علیه اسرائیل شدیدتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حملات شب گذشته هم‌زمان با حملات شدید سایبری روی سیستم گنبد آهنین اسرائیل صورت گرفت و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که اکثر موشک‌ها به خاک اسرائیل اصابت کرده است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز گفته که این اقدام در چارچوب دفاع مشروع و پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق بود.

موضوع را می‌توان به‌نتیجه‌رسیده تلقی کرد، با این حال رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود.

از سویی‌هم، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی، نوشت: ایران در اولین حمله مستقیم خود به (رژیم) اسرائیل، بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به سمت آنها پرتاب کرده است.

در گزارش روزنامه نیویورک تایمز آمده است: بر اساس بیانیه ارتش (رژیم) اسرائیل، ایران در جریان اولین حمله نظامی مستقیم خود، ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین به سمت رژیم اسرائیل پرتاب کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی ضمن محکوم کردن پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی، در خصوص تماس تلفنی‌اش با نتانیاهو گفت: «با نتانیاهو گفت‌وگو کردم تا بر تعهد شدید ایالات متحده به امنیت اسرائیل تاکید کنم».

او گفت: «اوایل امروز ایران و گروههای نیابتی‌اش در یمن، عراق و سوریه حمله هوایی بی سابقه‌ای علیه تأسیسات نظامی اسرائیل انجام دادند».

بایدن افزود: برای هماهنگی جهت پاسخ دیپلماتیک واحد به حمله ایران با رهبران گروه ۷ جلسه خواهم داشت.

در پی پاسخ نظامی قانونی ایران به رژیم صهیونیستی، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا نیز گفت که واشنگتن به دنبال تشدید تنش‌ با ایران نیست اما از رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود حمایت می‌کند.

از جانبی‌هم، تا کنون تعداد تلفات حمله گذشته مشخص نشده است.

سخنگوی بیمارستان «سوروکا» در فلسطین اشغالی اعلام کرد در حملهٔ ایران به مناطق جنوبی ۱۲ مجروح به این بیمارستان منتقل شده‌اند.

یک مقام نظامی آمریکا نیز به الجزیره اعلام کرده در حال ارزیابی اولیهٔ خسارات وارده به اسرائیل در حملهٔ ایران هستیم.

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.